Avatar billede eskimab Nybegynder
03. oktober 2004 - 09:05 Der er 17 kommentarer

grafikkort driver problem

Jeg har et radeon 9200 64 mb ddr grafikkort, men når jeg installere driveren som jeg har fået med, eller downloader den nyeste fra deres hjemmeside, siger min pc efter opstart at den ikke fandt en driver som fungerede. Det er et supportprogram til grafikkortet som kommer med denne besked.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 10:57 #1
Den slags fejl, plejer at betyde at der mangler bundkortsdrivere.
Har du evt cdrom'en som fulgte med bundkortet, så smid den i og se om den ikke gerne vil installere en driver.
Ellers så skriv hvilket bundkort du har, så finder vi en driver til dig.
Avatar billede eskimab Nybegynder
03. oktober 2004 - 23:47 #2
hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har? har ikke lige noget analyse program..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:05 #3
Download dette program
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Kør programmet og gå ind under
motherboard | motherboard | motherboard name.

Skriv navnet her.
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:10 #4
Motherboard Navn    Shuttle AK32L
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 00:35 #5
Download siden er her:
http://www.shuttle.com/hq/support/download/dwn.asp#

Direkte link til via drivere, og dermed chipset drivere her:
http://ftp.shuttle.com/Drivers/mb/VIA/4in1436a.zip
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:41 #6
nu har jeg installeret chipset driveren, genstartet, installeret grafikkort driveren og genstartet, men der er stadig det samme problem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:20 #7
Hmm.. det skulle vel aldrig være wdm driveren til tvout, som brokker sig.
Er der tvout på grafikkortet ?
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:50 #8
jep
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 19:34 #9
hvad er wdm?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 19:44 #10
Sorry, det var da noget vrøvl jeg fik fyret af.

Wdm driveren giver adgang til "TV-IN" og ikke tv-out, men da du ikke har tv-in på kortet kan det jo dårligt være problemet. Jeg har aldrig oplevet at den har installeret sig selv, når der ikke er tv-in på grafikkortet.

Har du flere oplysninger som kan hjælpe i fejlsøgningen ?
Hvis du højreklikker skrivebordet, vælger egenskaber | indstillinger, knappen avanceret. Har du så en masse ATI faneblade herinde ?
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:24 #11
nej det er jo netop det som er problemet...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:29 #12
Ja, men jeg ville lige checke om de mest basale ting var kommet ind, hvilket de så ikke var.
Tjaa.. der er ikke andet for end at prøve de nyeste VIA drivere og se om det ryster op i maskinen, så den kan finde det grafikkort:
http://www.viaarena.com/downloads/drivers/4in1/via_hyperion%204%20in%201_v453v.zip
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:50 #13
jeg installerede fra det link som du skrev. Og installerede driverne til kortet igen, men den melder stadig fejl.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:05 #14
Prøv lige at starte Everest op igen og skriv her hvad der står ved:
Grafikkort | PCI / AGP video

Det burde virke men gør det ikke, så jeg ville prøve dit grafikkort i en anden pc, for at se om det virker deri, samt prøve et andet grafikkort i din pc for at se om det virker.
Et eller andet er der galt, men om grafikkortet simpelthen er defekt, ved jeg ikke.
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:27 #15
under grafikkort i everest står den godt nok...men under enhedshåndtering står der at enheden ikke kan starte.
Avatar billede eskimab Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:29 #16
og grafikkortet har virket før, men jeg har haft det ude og har haft et andet i, og bagefter virkede det ikke..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:55 #17
Så prøv lige at resette bios og se om det hjælper.

Du har afinstalleret den anden driver, du lagde ind til grafikkortet du havde i i mellemtiden ?

Så er min fantasi vist også ved at være opbrugt, må jeg vist desværre indrømme.