Avatar billede haelerhans Nybegynder
03. oktober 2004 - 02:57 Der er 5 kommentarer

firefox og iframe

på min hjemmeside har jeg et iframe, som også virker når jeg åbner det i IE, men åbner jeg det i firefox, kan jeg ikke scrolle eller trykke på links. Nogle der ved hvad der er galdt?

her er følgende kode jeg bruger:
<iframe style="Z-INDEX: 100; LEFT: 191; WIDTH: 740px; POSITION: absolute; TOP: 144; HEIGHT: 329px" frameborder="0" name="main" src="start.htm"
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2004 - 03:15 #1
-- det er ikke fejlen, medmindre du ikke har afsluttet den korrekt:

<iframe style="Z-INDEX: 100; LEFT: 191; WIDTH: 740px; POSITION: absolute; TOP: 144; HEIGHT: 329px" frameborder="0" name="main" src="start.htm"></iframe>
Avatar billede knudgert Nybegynder
03. oktober 2004 - 05:35 #2
Tjah, der mangler jo en enhedsangivelse flere steder og det er Firefox og andre geckobaserede browsere ikke glad for.
Der skal jo altid være en enhedsangivelse (px, em, pt, % osv) i css, medmindre værdien er 0.
Så det rigtige er
<iframe style="z-index: 100; left: 191px; width: 740px; position: absolute; top: 144px; height: 329px" frameborder="0" name="main" src="start.htm"></iframe>

Om det er årsag til fejlen er svært at sige uden at kunne se siden.
Avatar billede haelerhans Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:38 #3
Har prøvet begge forslag nu, men det virker ikke.

Har dog opdaget at vis jeg scroller på min mus vil den gerne, men prøver jeg at gøre noget som helst ved at klikke med musen, så gider den ikke.
Avatar billede knudgert Nybegynder
03. oktober 2004 - 18:51 #4
Kom med et link, det er umuligt at svare på uden at have set siden, evt. en testside med samme fejl.
Avatar billede montymus Nybegynder
28. november 2004 - 09:54 #5
<iframe name="menu" src="subp/prodMenu.html" width="100px" height="360px" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>

Den her virker fit i firefox..