Avatar billede nik- Nybegynder
03. oktober 2004 - 01:02 Der er 3 kommentarer

Microsoft WLAN konfig smider forbindelse - leverandørens virker..

Har et Aironet kort i min IBM laptop, der kører Windows XP med SP2.

Hvis jeg lader Windows styre WLAN forbindelsen, bliver den smidt af ca hvert 15. minut. Så må jeg ind og trykke op opret forbindelse igen.
Hvis jeg lader Aironet programmet styre tingene, så er der ingen problemer.
Samme problem i en HP laptop (Win XP *uden* SP2) med en Intel WLAN kort.  Windows smider forbindelsen med 10-15 min interval.

Hvorfor? Hvad sker der?
Avatar billede kenp Novice
03. oktober 2004 - 10:16 #1
slå IEEE802.xx godkendelse fra på windows eget program (netkortet) så vil det hjælpe.
Avatar billede nik- Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:20 #2
Det løser problemet!
Men véd du hvad den dybere årsag er?
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2004 - 10:42 #3
Ikke den eksakte årsag! for du kan godt have den godkendelse på hvis det er et alm. netkort!

Men når det er aktiveret på et trådløst netkort, så vil det forsøge at godkende dig på din router/accesspoint løbende, og når den ikke kan det så smider den dig af, og stopper forbindelsen, også godkender den dig som gæst også må du fortsætte.