Avatar billede dengamle Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netkort driver til DOS boot

Jeg mangler en generel netkort driver til DOS boot, som kan starte flere forskellige PC'ere på den samme driver. Skal bruges til en boot diskette, som kan starte flere maskiner til f.eks. Goast. Der er bla. følgende maskiner: HP Vli7, og Vli8, HP e-Vectra og maskiner fra Compaq D510 mv.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:42 #1
Der findes ikke en generel netkortsdriver. Du er nødt til at lægge flere forskellige dosdrivere på disketten og så lave en menu som loader den rigtige driver.

Alternativt kan du nøjes med en driver og så sætte et netkort i maskinen når du skal ghoste den.
Avatar billede nik- Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:44 #2
Der skal som udgangspunkt bruges én driver pr netkorttype. Driveren er jo lavet specifikt til kortet.

MEN -  der er da en løsning:
Brug Bart's Network Bootdisk -> http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
Den kan i grundudgaven bruges til Intel pro100 og en del 3com kort. Og den kan udvides til stort set alt. Ham Bart har været grundig! Disketten er modulært opbygget - og det virker!
Avatar billede dengamle Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:29 #3
Tak til nik.
Det ser ud til at virke i grundudgaven - nu skal jeg bare have pakket de forskellige drivere til CAB fil, men det er der jo også et forslag/program til.
hilsen
dengamle