Avatar billede nemitz Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forkert retur værdi fra function?

Hejsa.

Har et problem med et script jeg har fundet.
Scriptet skal returnere mig den tekst der står imellem bestemte tags, i eksemplet her er det <# og #>.

se koden her http://paste.uni.cc/2391

Jeg sender f.eks <#phone#> og <#adress#> og kører så functionen, så ville jeg gerne have den til at returnere phone og adress.
I eksemplet fundet her http://www.phpfreaks.com/quickcode/Return_array_of_strings_based_on_surrounding_tags./325.php er det også lige det den gør, men det virker ikke for mig.

Nogen der kan se hvad der er galt?

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede schaefner Juniormester
02. oktober 2004 - 16:29 #1
Noget i denne stil:
http://schaefner.dk/match.php

Med venlig hilsen
Jesper Sørensen
Avatar billede nemitz Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:31 #2
Nemli ja!
Avatar billede nemitz Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:31 #3
Og mange tak!
Avatar billede schaefner Juniormester
02. oktober 2004 - 17:06 #4
Poster lige koden her, så den ikke forsvinder når jeg en gang sletter filen :)

<?php
function getValues($str) {
    if (preg_match_all("/<#(.+)#>/U", $str, $matches)) {
        return $matches[1];
    } else {
        return false;
    }

$var = "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. <#phone#> Sed quam. Quisque dui neque, dictum quis, tempor in, ullamcorper non, urna. Curabitur blandit metus eu nulla fermentum facilisis. Duis pulvinar fringilla nunc. <#fax#> Duis rhoncus est ac mauris. Integer urna massa, tempus ac, molestie sit amet, dignissim quis, felis. Aenean ac sem. Mauris et velit ut felis rhoncus ornare. Sed nisl est, auctor a, sodales sit amet, mollis eu, mauris. <#name#> Pellentesque dignissim, dolor nec ultrices sodales, nulla felis sagittis lectus, in tincidunt wisi mi faucibus dui. <#adress#> Sed imperdiet.";

$tags = getValues($var);
foreach ($tags AS $val) {
    print $val."<br />\n";
}
?>

Med venlig hilsen
Jesper Sørensen