Avatar billede itsmulf Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny strømforsyning

Davs
Har lige købt et nyt bundkort, cpu og nogle ram til min pc. Jeg fandt hurtigt ud af, at jeg skulle have en ny strømforsyning, da den gamle ikke understøttede et 24-pins kabel, men kun 20:(
Jeg ville gerne have mig en "Noise Control Enermax 350W Ultra LowNoise", har den et 24-pins udtag???

Tak for hjælpen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:27 #1
Avatar billede itsmulf Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:32 #2
Jeg har været inde og kigge på den, men jeg syntes ikke jeg kan se noget om de kabler der kommer ud fra strømforsyningen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:57 #3
du kan læse lidt om atx PSU her http://www.datadepo.com/powerproblems.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:58 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:59 #5
du skal blot ha' en standard ATX strømforsyning (PSU) de passer til de nyere bundkort.
Avatar billede itsmulf Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:33 #6
Jeps, en "Enermax 350W Ultra LowNoise" er vidst også forholdsvis nu ik'? Jeg har været inde og kigge på lidt data om den, men den har også kun 20-pins stik. I min manual for bundkortet står der den skal bare skal have 8A ved +12V indgangen, men ellers godt kan nøjes med et 20-pins stik. Så jeg regner med og det burde virker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:50 #7
der skal også kun være 20 ben på det stik der kommer fra PSU til bundkortet.
Du skal også være opmærksom på at Pentium skal ha' strøm fra et lille stik med fire ben, den skal sidde i nærheden af Pentium på bundkortet.
Avatar billede itsmulf Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:43 #8
Okay mange tak!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:48 #9
ok. takker for pointene..