Avatar billede bluestrike Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs switch til kabel netværk.

Jeg har det problem at mit hjemmenetværk er et kabel netværk.

Der sidder først en Linksys 4 port router, der splitter op til 2 forskellige rum, og i det ene rum sidder der så en 8 port switch til at splitte op til en del Pc'ere.

Det er lidt af et gamming rum til mig og vennerne. Dette ønsker jeg ikke at lave om til 100% trådløs da alle de andre så også skal ud og invistere for at komme på netværket igen.

Nu har jeg imidlertid købt mig en IBM Thinkpad, og det er enormt irriaterende at jeg så skal trække kabel til den, hvis jeg nu lige vil sidde i stuen og ordne noget arbejde.

Det jeg søger er en switch som jeg kan koble på enten en af Linksys routeren's porte eller den 8 ports switch som så laver signalet om til trådløs som jeg kan komme på med min Thinkpad.

Håber nogen herinde har nogle gode forslag til hvad man skal købe til at løse denne opgave. På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2004 - 14:21 #1
Du skal have fat i et Accesspoint eller hvis du vil skifte din router, kan den skiftes med en router med Trådløs !

Prøv at kig på http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=71&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction135=2&Sorted135=&Direction539=2&Sorted539=&Equal923=&Equal643=&Direction834=2&Sorted834=&Submit.x=23&Submit.y=12 hvis du bare vil have et Accesspoint, som er den billigste udvidelse løsning.
Avatar billede bluestrike Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:26 #2
Okay, jeg tror ikke jeg vil have ny router da den jeg har nu fulgte med forbindelsen.. og hvis jeg skal have support omkring min router fra min udbyder skal det være den de sender med. Så det må blive Accesspointet.. hvad skal man vælge efter? Normalt hvis det er netværk plejer jeg at købe D-link eller 3Com.. har du nogen gode forslag?
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2004 - 14:28 #3
D-link er er godt bud, som jeg plejer at sige, hvis man holder sig til mærker man kender og er tilfreds med kan det ikke gå helt galt.
Avatar billede bluestrike Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:36 #4
okay... jeg vil sætte mig til at se på Access-Points... tak for hjælpen.. :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:26 #5
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52985
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52988 (3 stk.)
Dette sæt bruger jeg i en opstilling som du beskriver - virker meget fint...