Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
02. oktober 2004 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overskrifter i word - nummereret dog med overskriften på emnet.

Hej.

Jeg er ved at udarbejde et projekt på omkrin 20-30 sider. Jeg har omkring 13 forskellige afsnit i mit projekt.

Nu kunne jeg godt tænke mig, at få navnet på det pågældende emne, skrevet som overskrift i toppen af siden. Lidt ligesom en slags fodnote, så word automatisk skriver, hvilket afsnit jeg befinder mig i. Altså en form for auto generering af overskrift i enten min sidehoved på siden, eller i toppen - udfra navnet på selve afsnittet.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede levich Nybegynder
02. oktober 2004 - 11:00 #1
Først laver du et "sidehoved". Herefter vælger du indsæt -> reference -> krydshenvisning. Her kan du under type vælger overskrift.
Avatar billede levich Nybegynder
02. oktober 2004 - 11:09 #2
Forresten sidehovedet skal ikke laves - det er altid der. Du kan dog først se det, når du vælger "sidehoved og sidefod" i menuen vis.
02. oktober 2004 - 13:47 #3
Formater de overskrifter du vil have i sidehovedet med den samme overskriftstypografi, f.eks. Overskrift1.

Indsæt derfor et felt, der henter den aktuelle overskift i sidehovedet:
Indsæt->Felt
I listen over feltnavne til venstre vælger du: Styleref
I listen over typografinavne vælger du herefter den anvendte typografi, f.eks. Overskrift1
02. oktober 2004 - 13:47 #4
Skriv lige hvis det er en ældree Word-version, du anvender.
06. oktober 2004 - 12:34 #5
Hvordan går det?
Har du fået løst problemet?
Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:23 #6
Hej Erik.

Jeps, jeg kunne bruge, hvad du sagde, så derfor skal du også have pointene. Takker.

Men word opfører sig altså uforklareligt nogen gange. Det er virkeligt mystisk!