Avatar billede superwulff Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp med php include

Hvorfor virker det ikke når jeg skriver en php include command i et table???

PLZ svar
Avatar billede superwulff Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:09 #1
glemte at skrive, det ser nogenlunde sådan her ud:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor="#COCOCO">
<?php
$id = "main.htm;
?>
  <table align="center" border="1" bordercolor="black">
  <tr>
    <td width="1000" height="200" colspan="3" bordercolor="grey" border="1"></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="100" heigh="800" bordercolor="black" border="1"></td>
  <td width="800" heigh="800" bordercolor="black" border="1"><?php include($id); ?></td>
  <td width="100" heigh="800" bordercolor="black" border="1"></td>

</body>
</html> hvorfor virker det ik?
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 18:12 #2
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor="#COCOCO">
<?php
$id = include("main.htm");
?>
  <table align="center" border="1" bordercolor="black">
  <tr>
    <td width="1000" height="200" colspan="3" bordercolor="grey" border="1"></td>
  </tr>
  <tr>
  <td width="100" heigh="800" bordercolor="black" border="1"></td>
  <td width="800" heigh="800" bordercolor="black" border="1"><?php echo $id; ?></td>
  <td width="100" heigh="800" bordercolor="black" border="1"></td>

</body>
</html> hvorfor virker det ik?
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 18:14 #3
Du er nødt til at gemme din include i en variabel først, du kan ikke skrive den direkte ud (med mindre du roder dig ud i noget ob_start(), men det er en bøvlet løsning).
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:35 #4
jeg har da dette som virker fint på min side

<?
$id = $_REQUEST['id'];

if ($id == ""){
$id = "Forside.php";
}
if(file_exists($id)) { $id = $id ;} else  { $id = "404_error.php"; } ;
?>

og der hvor det skal includes

<?php include($id); ?>

Jeg tror den eneste fejl der var i hans, er at $id = "main.htm; skal være $id = "main.htm";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2004 - 19:47 #5
Det eneste jeg kan se er at du skal rette
    $id = "main.htm;
til
    $id = "main.htm";
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. oktober 2004 - 19:49 #6
Ja nemlig, kan jeg også da mit eksempel virker perfekt.

Hvis du skal bruge den til at includere dine sider efter links.
Så kan du bruge mit eksempel. Så hvis siden ikke findes går den selv til 404_error, ligesom i .htaccess
Avatar billede googolplex Novice
01. oktober 2004 - 20:25 #7
Ok, jeg troede du ville bruge include(), men ellers bør du selvfølgelig bruge:

$id = $_GET['id']'; // Hvis id kommer fra adresselinien
Avatar billede amews_aj Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:27 #8
$id = $_REQUEST['id']; // henter også fra adresselinjen ;)
Avatar billede superwulff Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:37 #9
Tak allesammen..  det virker nu..