Avatar billede wacked Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan for jeg søndag til at bytte plads med mandag

Dette er en engelsk EventKalender som jeg gerne vil fordanske
Det har jeg så gjort, men jeg mangler at få Søndag til at være den sidste dag i ugen i stedet for mandag.

Jeg har selv prøvet at sætte:

    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Sø</span></td>

nederst i rækken, men så rykker datoen sig. Er der nogen der kan hjælpe ? MVH wacked

<?php
@opensidex("Eventkalender","on");
include "event_dat.php";
?>

<script language="JavaScript">
if (document.layers) {

  function showLayerNC(e){
    document.popup.left = e.pageX + 5;
    document.popup.top = e.pageY + 5;
  }
  window.captureEvents (Event.MOUSEMOVE);
  window.onmousemove = showLayerNC;
}

function show_popup(eventdates) {
  if(document.getElementById){
    with(document.getElementById('popup').style){
      visibility = 'visible';
      width = '160px';//måske skal der også top og left på !-)
      backgroundColor = '#526d8a';
      borderStyle = 'solid';
    }
    document.getElementById('popup').innerHTML = eventdates;
  } else if(document.all){
    with(popup.style){
    visibility = 'visible';
      background = '#526d8a';
      left = event.clientX + 5;
      top = event.clientY + 5;
    }
    popup.innerHTML = eventdates;
  }
function hide_popup(oObject){
if(navigator.appName == 'Netscape'){
    document.popup.visibility = 'hide';
} else {
    oObject.style.visibility = 'hidden';
    }
</script>
<link rel="stylesheet" href="event_style.css" type="text/css">
<?php

//variables

$Year = date("y");                    //current year
$Month = date("n");                    //current month
$Mdays = date("t");                    //days of month
$Wday = date("w");                     //days of week
$today = date("d");                    //today
$firstday = date("w",mktime(0,0,0,$Month,1,$Year));     //first day in month
$text = "event";
$cellwidth = 15;
$cellheight = 15;

//arrays

$Mname[1] = "Januar";
$Mname[2] = "Februar";
$Mname[3] = "Marts";
$Mname[4] = "April";
$Mname[5] = "Maj";
$Mname[6] = "Juni";
$Mname[7] = "Juli";
$Mname[8] = "August";
$Mname[9] = "September";
$Mname[10] = "Oktober";
$Mname[11] = "November";
$Mname[12] = "December";

if($forMonth != $Month) {

echo "Desværre er der ikke planlagt noget i den aktuelle måned!";

} else {

//create table
echo "<center><div class=\"DIVcalendar\">";
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"1px\" bgcolor=\"#526d8a\">";
echo "<tr><td align=\"center\" colspan=\"7\" height=\"$cellheight\"><span class=\"month\">".$Mname[$Month]."</span></td></tr>";
echo "\n<tr>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Sø</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Ma</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Ti</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">On</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">To</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Fr</span></td>
    \n<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\"><span class=\"weekday\">Lø</span></td>

      </tr><tr>";

for ($i=0; $i < $firstday; $i++) {
    echo "<td>";
    $column++;
}

for ($a=1; $a <= $Mdays; $a++) {

//insert dates

$out = "$text$a";
switch($out) {
  case event1;
  $outex = explode(";",$event1);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event2;
  $outex = explode(";",$event2);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event3;
  $outex = explode(";",$event3);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event4;
  $outex = explode(";",$event4);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event5;
  $outex = explode(";",$event5);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event6;
    $outex = explode(";",$event6);
    $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event7;
  $outex = explode(";",$event7);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event8;
  $outex = explode(";",$event8);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event9;
  $outex = explode(";",$event9);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event10;
  $outex = explode(";",$event10);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event11;
  $outex = explode(";",$event11);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event12;
  $outex = explode(";",$event12);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event13;
  $outex = explode(";",$event13);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event14;
  $outex = explode(";",$event14);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event15;
  $outex = explode(";",$event15);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event16;
  $outex = explode(";",$event16);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event17;
  $outex = explode(";",$event17);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event18;
  $outex = explode(";",$event18);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event19;
  $outex = explode(";",$event19);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event20;
  $outex = explode(";",$event20);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event21;
  $outex = explode(";",$event21);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event22;
  $outex = explode(";",$event22);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event23;
  $outex = explode(";",$event23);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event24;
  $outex = explode(";",$event24);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event25;
  $outex = explode(";",$event25);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event26;
  $outex = explode(";",$event26);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event27;
  $outex = explode(";",$event27);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event28;
  $outex = explode(";",$event28);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event29;
  $outex = explode(";",$event29);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event30;
  $outex = explode(";",$event30);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
  case event31;
  $outex = explode(";",$event31);
  $output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
  break;
}

//draw table

    echo "<td width=\"$cellwidth\" height=\"$cellheight\" align=\"center\">\n";
    if ($a == $today){
        echo "<font color='#000000'>";
    }
    if ( $outex[0] )
    {
        $bold1 = "<b>";
        $bold2 = "</b>";
    }
    else
    {
        $bold1 = "";
        $bold2 = "";
    }
    echo "<a href=\"#\" onMouseOver=\"show_popup('$output')\" onMouseOut=\"hide_popup(popup)\"><span class=\"day\">$bold1$a$bold2</span></a>";
    if ($a == $today){
        echo "</font>";
    }
    $column++;
    if ($column == 7) {
        echo "\n</TR><TR>";
        $column = 0;
    }

echo "</table>";
echo "</center></div>";
}
@closesidex();
?>
<div id="popup" class="popup"></div>
Avatar billede soccerdad Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:50 #1
Nu kan jeg ikke lige gennemskue hele scriptet, men hvad sker der hvis du retter i rækkefølgen af overskriftsdagene, og lige derunder tilføjer:

if ($firstday-- == 0) {
  $firstday = 6;
}

Det burde rotere dagnumrene, så mandag bliver 0, tirsdag 1, usw.
Avatar billede wacked Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:00 #2
Så får jeg desværre en fejl på linie 95:

Parse error: parse error, unexpected '{' in /customers/flyingduck.dk/flyingduck.dk/httpd.www/fusion_panels/event.php on line 95
Avatar billede wacked Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:02 #3
whoops jeg stavede forkert...
det virker
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2004 - 14:04 #4
Et lille tip. Så vidt jeg kan se, kan hele den lange switch-blok erstattes af følgende kode:

$out = "$text$a";
$outex = explode(";",$$out);
$output = "<TABLE><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$a. $Mname[$Month] 20$Year</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'></span></TD><TD><span class=\\'showevent\\'>$outex[1]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Start</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[0]</span></TD></TR><TR><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>Event</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>:</span></TD><TD valign=\\'top\\'><span class=\\'showevent\\'>$outex[2]<br>$outex[3]</span></TD></TR></TABLE>";
Avatar billede soccerdad Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:52 #5
Virker det stadigvæk? ;-)