Avatar billede runzor Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre i javamenu fra mouseover til onclick

Hej eksperter
på nedenstående har jeg en menubar i java kode.

http://www.coj.dk/nyhp/index_ekspert.htm

denne menubar vil jeg gerne have til at fungere som www.sydbank.dk altså ikke ved aktivering gennem onmouseover men på onclick.

her er site koden (tag jer ikke af at baren hopper rundt for det gider jeg ikke rette før jeg ved om det er denne menu der skal bruges) :

    <tbody>
      <tr>
      <td height="20"> <a onmouseover="openclose('dropdown1')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 1</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="20"> <a onmouseover="openclose('dropdown2')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 2</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="21"> <a onmouseover="openclose('dropdown3')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 3</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="20"> <a onmouseover="openclose('dropdown4')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 4</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="20"> <a onmouseover="openclose('dropdown5')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 5</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="21"> <a onmouseover="openclose('dropdown6')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 6</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="21"> <a onmouseover="openclose('dropdown7')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 7</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="21"> <a onmouseover="openclose('dropdown8')" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 8</a>&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp; </td>
      <td height="21"> <a onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" href="index.htm" class="header">pkt 9</a> </td>

      </tr>
    </tbody>
    </table>
                                    </div>
<!-- Menu items end-->
<!-- Dropdowns -->
<div id="dropdown1" style="left: 278px; visibility: hidden; width: 392px; position: absolute; top: 120px; height: 23px">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/" class="subheader">u_pkt 1</a>
    </td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown2" style="LEFT: 312px; VISIBILITY: hidden; WIDTH: 334px; POSITION: absolute; TOP: 120px; HEIGHT: 8px">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/business_planning.html" class="subheader">u_pkt 2&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
      <a href="http://planmagic.com/tourbiz/" class="subheader">u_pkt 2&nbsp;&nbsp;|</a>
      <a href="http://planmagic.com/download.html" class="subheader">u_pkt 2</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown3" style="left: 431px; visibility: hidden; width: 304px; position: absolute; top: 120px; height: 23px">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/marketing_planning.html" class="subheader">u_pkt 3&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
      <a href="http://planmagic.com/tourmar/" class="subheader">u_pkt 3&nbsp;&nbsp;|</a>
      <a href="http://planmagic.com/download.html" class="subheader">u_pkt 3</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown4" style="left: 543px; visibility: hidden; width: 201px; position: absolute; top: 120px; height: 23px">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/financial_planning.html" class="subheader">u_pkt 4&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
      <a href="http://planmagic.com/download.html" class="subheader">u_pkt 4</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown5" style="left: 673; visibility: hidden; width: 244; position: absolute; top: 120px; height: 23">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/webquest.html" class="subheader">u_pkt 5&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
      <a href="http://webquestpro.com" class="subheader">u_pkt 5&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
      <a href="http://planmagic.com/download.html" class="subheader">u_pkt 5</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown6" style="left: 747; visibility: hidden; width: 167; position: absolute; top: 120px; height: 23">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/company.html" class="subheader">u_pkt 6&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>
    <a href="http://planmagic.com/contact.html" class="subheader">u_pkt 6</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown7" style="left: 747; visibility: hidden; width: 167; position: absolute; top: 120px; height: 23">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/company.html" class="subheader">u_pkt 7&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>

    <a href="http://planmagic.com/contact.html" class="subheader">u_pkt 7</a></td>
  </tr>
  </tbody>
</table>
</div>
<div id="dropdown8" style="left: 747; visibility: hidden; width: 167; position: absolute; top: 120px; height: 23">
<table class="popup" onmouseover="clearTimeout(timerID)" onmouseout="timerID=setTimeout('closeall()',1000)" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tbody>
  <tr>
    <td>
    <a href="http://planmagic.com/company.html" class="subheader">u_pkt 8&nbsp;&nbsp;|&nbsp;&nbsp;</a>

    <a href="http://planmagic.com/contact.html" class="subheader">u_pkt 8</a></td>
  </tr>
  </tbody>

og hvis det er nødvendigt med java scriptet er det her:

function preload() {
  if (!document.images) return;
  var ar = new Array();
  var arguments = preload.arguments;
  for (var i = 0; i < arguments.length; i++) {
    ar[i] = new Image();
    ar[i].src = arguments[i];
  }
function reloadPage(init) {
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.pgW=innerWidth; document.pgH=innerHeight; onresize=reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.pgW || innerHeight!=document.pgH) location.reload();
}
reloadPage(true);
var timerID = null;
drop1state=0
drop2state=0
drop3state=0
drop4state=0
drop5state=0
drop6state=0
drop7state=0
drop8state=0

n = (document.layers) ? 1:0
ie = (document.all) ? 1:0
function closeall()
{
    if((drop1state==1)|(drop2state==1)|(drop3state==1)|(drop4state==1) |(drop5state==1)|(drop6state==1))
    {
        if (ie){
            dropdown1.style.visibility="hidden";
            dropdown2.style.visibility="hidden";
            dropdown3.style.visibility="hidden";
              dropdown4.style.visibility="hidden";
            dropdown5.style.visibility="hidden";
            dropdown6.style.visibility="hidden";
            dropdown7.style.visibility="hidden";
            dropdown8.style.visibility="hidden"
            }
        else if (n){
            document.dropdown1.visibility="hide";
            document.dropdown2.visibility="hide";
            document.dropdown3.visibility="hide";
            document.dropdown4.visibility="hide";
            document.dropdown5.visibility="hide";
            document.dropdown6.visibility="hide";
            document.dropdown7.visibility="hide";
            document.dropdown8.visibility="hide"
            }
        drop1state=0; drop2state=0; drop3state=0; drop4state=0; drop5state=0; drop6state=0; drop7state=0; drop8state=0;
    }

function openclose(drop){
    if (drop=="dropdown1") { dropstate=drop1state }
    if (drop=="dropdown2") { dropstate=drop2state }
    if (drop=="dropdown3") { dropstate=drop3state }
    if (drop=="dropdown4") { dropstate=drop4state }
    if (drop=="dropdown5") { dropstate=drop5state }
    if (drop=="dropdown6") { dropstate=drop6state }
    if (drop=="dropdown7") { dropstate=drop7state }
    if (drop=="dropdown8") { dropstate=drop8state }

    if (ie){dropdown1.style.visibility="hidden";
            dropdown2.style.visibility="hidden";
            dropdown3.style.visibility="hidden";
            dropdown4.style.visibility="hidden";
            dropdown5.style.visibility="hidden";
            dropdown6.style.visibility="hidden";
            dropdown7.style.visibility="hidden";
            dropdown8.style.visibility="hidden"
        }
    else if (n){
            document.dropdown1.visibility="hide";
            document.dropdown2.visibility="hide";
            document.dropdown3.visibility="hide";
            document.dropdown4.visibility="hide";
            document.dropdown5.visibility="hide";
            document.dropdown6.visibility="hide";
            document.dropdown7.visibility="hide";
            document.dropdown8.visibility="hide"
            }
    drop1state=0; drop2state=0; drop3state=0; drop4state=0; drop5state=0; drop6state=0; drop7state=0; drop8state=0

    clearTimeout(timerID);
    if (dropstate==0){
        if (n){ document.layers[drop].visibility="show" }
        else if (ie){ document.all[drop].style.visibility="visible" }

        if (drop=="dropdown1") { drop1state=1; }
        if (drop=="dropdown2") { drop2state=1; }
        if (drop=="dropdown3") { drop3state=1; }
        if (drop=="dropdown4") { drop4state=1; }
        if (drop=="dropdown5") { drop5state=1; }
        if (drop=="dropdown6") { drop6state=1; }
        if (drop=="dropdown7") { drop6state=1; }
        if (drop=="dropdown8") { drop6state=1; }
        }

function swapImgRestore() {
    var i,x,a=document.sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
    clearTimeout(timerID);
    timerID = setTimeout("closeall()", 4);
}
function preloadImages() {
      var d=document; if(d.images){ if(!d.p) d.p=new Array();
        var i,j=d.p.length,a=preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
        if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.p[j]=new Image; d.p[j++].src=a[i];}}
}
function findObj(n, d) {
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=findObj(n,d.layers[i].document); return x;
}
function swapImage() {
  var i,j=0,x,a=swapImage.arguments; document.sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
  if ((x=findObj(a[i]))!=null){document.sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}

jeg har prøvet at ændre mouseover til onclick , men eftersom det href'er siden til sig selv forsvinder undermenuen jo :-D

håber i har tid til lidt hjælp.
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2004 - 14:53 #1
onclick="openclose('dropdown6');return false;"
Avatar billede runzor Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:39 #2
det tester jeg lige
Avatar billede runzor Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:22 #3
det virker jo helt perfekt... takker.

hvad betyder return false helt præcist ud over jeg kan se effekten?

smid lige svar til point
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 01:08 #4
return false; betyder at den indbyggede funktion i linket ikke skal udføres, altså skal den ikke ændre location på den nuværende side (og derved komme til at reloade siden, hvilket jo bringer den op til toppen igen !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2004 - 14:51 #5
-- og tak for point ;~}