Avatar billede per-d Nybegynder
01. oktober 2004 - 11:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vis loadning status

Hej,

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har ideer eller kode til hvordan man kan vise status på loadning jeg har nemlig det problem at jeg er ved at lave et mailinglist system, og hvis en list har 3000 bruger så kan det jo tage langtid at sende en mail til den list. Så derfor kunne det være smart hvis brugerne hele tiden kunne se hvormange mails der er blevet sent og hvormange der mangler. Behøves ikke at være nøjagtigt men sådan et cirka tal
Avatar billede sesam Nybegynder
01. oktober 2004 - 11:59 #1
Går udfra at det er et loop der sender mails, der kan du da bare ha fx:

$i = 1;

Når der er sent en mail;

$i++;
Avatar billede trylmand Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:00 #2
Prøv

if ($sendt_til_nu%1000 < 1) echo "Der er nu sendt ".$sendt_til_nu."<br ?>\n";
flush;

Placer kodestumpen i mailloopet og du skulle få
skrevet sendt antal i browseren for hver 1000.

/Trylmand
Avatar billede sesam Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:00 #3
$i = 1;
while(******){
//afsending af mail
$i++;
}
Avatar billede sesam Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:01 #4
$i = 1;
while(******){
//afsending af mail
echo "<b>Antal mails afsendt: $i</b>";
$i++;
}
Avatar billede per-d Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:12 #5
Sesam >> Så vidt jeg ved er det ikke alle browser der udskriver ligeså snart de modtager data fra serveren såvidt jeg ved udskriver IE først hjemmesiden når den har alle data fra serveren,og så virker dit script jo ikke
Avatar billede per-d Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:18 #6
Even the browser may buffer its input before displaying it. Netscape, for example, buffers text until it receives an end-of-line or the beginning of a tag, and it won't render tables until the </table> tag of the outermost table is seen.

Some versions of Microsoft Internet Explorer will only start to display the page after they have received 256 bytes of output, so you may need to send extra whitespace before flushing to get those browsers to display the page.

For ikke at skulle gøre en masse besværlige ting vil jeg gerne have en anden måde at gøre det på
Avatar billede coderdk Praktikant
01. oktober 2004 - 12:36 #7
trylmand's svar er godt nok - echo med \n til sidst og så flush(), det virker fint :)
Avatar billede per-d Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:45 #8
Coderdk >> iorden, fandt bare dette på IE så vidste ikke.
Avatar billede per-d Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:45 #9
Tryldman vil du ikke oprette  et svar.
Avatar billede trylmand Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:59 #10
troede min kommentar var et svar,
det ved jeg nu :)