Avatar billede phreazdialer Nybegynder
30. september 2004 - 17:05 Der er 5 kommentarer

location.reload i en frame uden at miste focus fra anden frame.

Jeg har en side som er opbygget af en del frames.

En enkelt af disse frames har bl.a. til formål at checke om en popup besked skal åbnes, så derfor er det nødvendigt at genindlæse den jævnligt.

For at genindlæse den har jeg tidligere brugt "self.location.href='url'", men denne løsning får browseren til at "klikke" hver gang siden opdateres.

For at løse "klik"-problemet anvender jeg nu "self.location.reload(true)", men så opstår der en ny bivirkning:
Focus flyttes til den frame som checker efter popup, så hvis man f.eks i en anden frame er igang med at udfylde en formular, og skifter mellem felterne v.h.a. tabulator tasten, vil man pludselig opleve (efter at popup check framen er opdateret) at tabulator tasten ikke længere flytter markøren til næste felt i formularen, men i stedet flytter focus til den første frame i framesettet.

Findes der en måde hvorpå man kan opdatere en frame uden klik, men samtidig bibeholde focus på en anden frame end den som opdateres?
Avatar billede roenving Novice
01. oktober 2004 - 00:50 #1
Ved ikke om det vil virke, men jeg ville prøve:

"self.location.reload(true);self.blur();"
Avatar billede phreazdialer Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:38 #2
Jeg har selv været inde omkring den løsning, men den lægger blot browseren bag eventuelle andre åbne vinduer.
Avatar billede phreazdialer Nybegynder
07. februar 2007 - 12:59 #3
Er der nogen der har en smart løsning på denne?

Jeg hører også gerne om andre kreative idéer til hvordan I selv laver løbende check for nye data der skal vises for en bruger i en popup eller lignende, uden at rende ind i de samme problemer med fokus.
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2007 - 13:46 #4
Hva' så med:

onload = function(){self.blur();}
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2007 - 13:48 #5
-- ellers dagens teknik ajax, så prøv at kigge på det !-)

Asynkron Javascript og(And) Xml, betyder at man med javascript kontakter serveren og derfra får de ønskede data, hvilket så kan være ingenting eller en opdatering til noget på siden !o]