Avatar billede repsej123 Nybegynder
30. september 2004 - 16:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Confirm-box kommer ikke frem

Hvad er der galt med dette? Jeg tror jeg har set mig blind på det.
Det skal komme med en confirm-box. Hvis man trykker OK, skal den ryge videre til link-script.asp og hvis man trykker Cancel skal den blive på siden uden at gøre noget.

<html>
<head>
<script language="Javascript">
function link_confirm() {
  sikker = confirm(\'You are about to delete the link\');

  if(sikker == true) {
    return true;
  } else {
    return false;
  }
</script>
</head>

<body>
<a href="link-script.asp?function=del&link=<%=RS("link")%>" onClick="return link_confirm()">(delete)</a>

</body>
</html>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. september 2004 - 16:27 #1
Prøv med
<script language="Javascript">
function link_confirm() {
  return (confirm("You are about to delete the link"));

}
</script>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. september 2004 - 16:28 #2
Fejlen var at du brugte \' i stedet for "

Det man gør er at man, hvis man vil have en " inde i en tekstvariabel bruger \":

return (confirm("You are about to delete the link\n\nClick \"OK\" if you are sure"));
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. september 2004 - 16:31 #3
og så skal du lige lægge mærke til det lille gule ikon der komme frem i venstre side af statuslinien nederst i browservinduet. Det fortæller dig at der er en javascriptfejl, og hvis du klikker på det får du mere at vide om fejlen.

Du kan i internetindstillinger vælge at du vil have besked om alle scriptfejl, hvilket er en meget god ide hvis man er udvikler.
Avatar billede repsej123 Nybegynder
30. september 2004 - 16:44 #4
Perfekt! Nu virker det!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. september 2004 - 17:08 #5
Jamen det er da dejligt

Undskyld at jeg lige forkortede din funktion, når den er så enkel er der ingen grund til at gå over åen efter vand :o)