Avatar billede illusion Nybegynder
30. september 2004 - 13:11 Der er 5 kommentarer

Skrivebordsikoner til Outlook

Jeg har 1 brugerkonto i windows xp - herunder har jeg installeret outlook 2003 med 2 profiler (forskellige brugerkonti). Dette fungerer også fint, men hver gang jeg starter outlook op skal jeg vælge en af de to konti.

Derfor: Er der en måde, hvorpå jeg kan undgå dette? Jeg tænkte på, om jeg kunne oprette to outlook-ikoner på skrivebordet, der peger til hver sin brugerkonto - evt. ved hjælp af en attribut, når man højreklikker på ikonet og vælger "egenskaber"?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. september 2004 - 20:24 #1
Luk dit outlook ned, gå i kontrolpanel, vælg post  og åben konfigurering af profiler. Så er dit problem løst!
Avatar billede illusion Nybegynder
02. oktober 2004 - 14:16 #2
Problemet er ikke løst! Ovenstående vidste jeg godt, men hvis jeg vælger, at Outlook skal bruge den ene profil som standard, så benyttes den anden konto jo overhovedet ikke! Jeg vil nemlig have adgang til begge konti ude fra skrivebordet....
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
05. oktober 2004 - 00:56 #3
Hej illusion. Misforstod lige dit spørgsmål. Jeg kan heller ikke få lagt 2 ikonprofiler ud på bordet, så den nød bliver vist umulig at knække. Der er ingen indstillingsmuligheder til det formål som jeg ser det. Går i tænkeboks. Du hører nærmere.
Avatar billede mile Juniormester
05. oktober 2004 - 13:58 #4
Hvorfor ikke give den ene konto adgang til den anden, og så have vist "ikke standark kontoen" i standard kontoen. Det forudsætter naturligvis Exchange som jeg ikke ved om du er på....
Avatar billede illusion Nybegynder
05. oktober 2004 - 16:40 #5
Jeg er ikke på exchange - men muligheden lyder attraktiv... kan det gøres i outlook, er det som jeg er interesseret i :-)