Avatar billede bsp_andreas Nybegynder
30. september 2004 - 10:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

LinkButton i Datagrid problem

Hej. Jeg prøver at sætte LinkButton på mit Datagrid således:

<ItemTemplate>
  <asp:LinkButton id="LinkButton3" runat="server" >
    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "ordrenr") %>
  </asp:LinkButton>
  ...
</ItemTemplate>

og laver et clickevent sådan her:

private void LinkButton3_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
  Response.Write( ((LinkButton)sender).Text );
}

Men når jeg prøver at køre siden får jeg en  System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:
Line 85:         private void InitializeComponent()
Line 86:         {
Line 87:             this.LinkButton3.Click += new System.EventHandler(this.LinkButton3_Click);
Line 88:             this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
Line 89:

Source File: c:\inetpub\wwwroot\bspsys\ordre\ordreoversigt.aspx.cs    Line: 87

Stack Trace:
[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  BSPsys.Ordre.OrdreOversigt.InitializeComponent() in c:\inetpub\wwwroot\bspsys\ordre\ordreoversigt.aspx.cs:87
  BSPsys.Ordre.OrdreOversigt.OnInit(EventArgs e) in c:\inetpub\wwwroot\bspsys\ordre\ordreoversigt.aspx.cs:77
  System.Web.UI.Control.InitRecursive(Control namingContainer) +241
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +174

Er det umuligt det jeg prøver at gøre??
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:08 #1
er det her ikke en dublet af http://www.eksperten.dk/spm/545348 ?
kan du ikke lukke denne her bsp_andreas ?
Avatar billede bsp_andreas Nybegynder
04. oktober 2004 - 09:26 #2
jeg aner ikke lige hvad der er sket her, siden det spørgsmål dukker op igen.
Meget underligt.