Avatar billede jomi Nybegynder
30. september 2004 - 09:09 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Timer i C# under .net

Når der trykkes på en knap ønskes en timer på 15 minutter startet. Når timeren udløber skal en aktivitet påbegyndes automatisk.
Er der en der kan vise mig en stump kode for dette?
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2004 - 09:13 #1
Du trækker en timer ned fra værktøjskassen. Ena timerens properties hedder interval og vist nok angivet i millisekunder. Denne sætter du til 15min omregnet til millisekunder. Derefter dobbeltklikker du på timeren, og du skrive det kode der skal ske hvert 15. minut.
Avatar billede medions Nybegynder
30. september 2004 - 09:14 #2
this.timer1.Enabled = true;
            this.timer1.Interval = 1000;
            this.timer1.Tick += new System.EventHandler(this.Timer1_OnTick);

                private int i = 0;
        private void Timer1_OnTick(object sender, System.EventArgs e)
        {
                  i++;
                  if (i == 900) {
                      MessageBox.Show("Der er gået 15 min.!")
                  }

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
30. september 2004 - 09:15 #3
Og i din knap skriver du:

this.timer1.Enabled = true;

//>Rune
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2004 - 09:16 #4
Du kan i knappen sætte timeren til at starte og stoppe:

myTimer.start()
myTimer.stop()
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2004 - 09:17 #5
Det må vel besvare dit spørgsmål?
Avatar billede medions Nybegynder
30. september 2004 - 09:25 #6
Hov, sådan her:

            this.timer1.Enabled = false;
            this.timer1.Interval = 1000;
            this.timer1.Tick += new System.EventHandler(this.Timer1_OnTick);

                private int i = 0;
        private void Timer1_OnTick(object sender, System.EventArgs e)
        {
                  i++;
                  if (i == 900) {
                      MessageBox.Show("Der er gået 15 min.!")
                  }

Den skal selvf. være disabled indtil du trykker på knappen...

//>Rune
Avatar billede jomi Nybegynder
01. oktober 2004 - 11:22 #7
Tak for hjælpen begge to. Det var meget brugbart.