Avatar billede mcmukkel Nybegynder
30. september 2004 - 07:29 Der er 2 kommentarer

HJÆLP til MySQL til Dreamweaver mx 2004

Hej Experter.
Jeg har oprettet en hjemmeside inde på frac og bruger dreamweaver mx 2004 og har også fået oprettet en MySQL database på frac. Nu er mit problem bare at jeg skal have lavet et login system på min HP og en Opret Bruger funktion hvor der skal kunne sættes en slags point ind på dem automatisk. MEN. jeg er vildt langt ude på herrens mark med programmering så det skal helst laves i design mode. men kan da kode lidt hvis det bliver nødvendigt. og nu kan jeg ikke connecte til min database fra frac. Please hjælp mig.
Der er 100 point til den der kan hjælpe mig.

Hilsen Mcmukkel.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:06 #1
Du har vel fået nogle oplysninger fra dette 'frac' om din database, så som brugernavn osv.

Først skal du lave tabellen... lav en PHP side med dette indhold, upload den og kør den:

<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("databasenavn");
mysql_query("CREATE TABLE user(username varchar(30), password(30), point int(5));") or die("FEJL!");
print "Det var det!";
mysql_close();
?>

Hvis dette går fint nok, vil jeg gerne hjælpe dig videre med det :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
25. november 2004 - 18:39 #2
Hvordan går det med det?