Avatar billede freud Nybegynder
29. september 2004 - 18:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Send mail med cdo virker pludselig ikke mere

Jeg har indtil fornylig kunne bruge følgende kode til at sende mail med:

<!--METADATA TYPE="typelib" UUID="CD000000-8B95-11D1-82DB-00C04FB1625D" NAME="CDO for Windows 2000 Library" -->

<%    'Variabelr tildeles som hendes på kontakt.asp siden
    afsender_navn = Trim(Request.Form("navn"))
    afsender_adresse = Trim(Request.Form("adresse"))
    afsender_postnr = Trim(Request.Form("postnr"))
    afsender_by = Trim(Request.Form("by"))
    afsender_telefon = Trim(Request.Form("telefon"))
    afsender_email = Trim(Request.Form("email"))
    afsender_tlf = Trim(Request.Form("telefonnr"))
    afsender_vedr = Trim(Request.Form("vedr"))

    body =  afsender_navn & vbCrLf & afsender_adresse & vbCrLf & afsender_postnr & vbCrLf & afsender_by & vbCrLf & afsender_telefon & vbCrLf & afsender_email & vbCrLf & afsender_vedr

    vedr = replace(afsender_vedr, vbCrLf, "<br>")

    Set cdoConfig = Server.CreateObject("CDO.Configuration")

    With cdoConfig.Fields
        .Item(cdoSendUsingMethod) = cdoSendUsingPort
        .Item(cdoSMTPServer) = "xxx.dk"
        .Update
    End With

    Set cdoMessage = Server.CreateObject("CDO.Message")

    With cdoMessage
        Set .Configuration = cdoConfig
        .From = "xx@xxx.dk"
        .To = "xx@xxx.dk"
        .Subject = "Kontakt formular fra www.xxx.dk"
        .TextBody = body
        .Send
    End With

    Set cdoMessage = Nothing
    Set cdoConfig = Nothing

    'Værdi sættes til brug på kontakt.asp siden
    session("mailsendt") = "OK"
    'Siden sendes vidre
    Response.Redirect "../index.asp?ID=kontakt"
%>

Men nu får jeg pludselig følgende fejl medd:

Fejltype:
CDO.Message.1 (0x80040213)
Transporten kunne ikke oprette forbindelse til serveren.
send_mail.asp, line 33

Kan det evt. skyldes af postserveren er blevet opdateret til windows 2003 ?

Hvis det er problemet hvordan skal koden så se ud for at virke ?
Avatar billede mcfly Nybegynder
29. september 2004 - 21:27 #1
Det skyldes at serveren nu er en 2003. Pr def. er sikkerheden øget , og mail relay er slået fra i exchange 2003.
Du skal selv ind og "sige" til exchange at du vil acceptere smtp mail relay. Dette gøres på følgende måde:
Start exchange system manager-->udfold evt. doamin name-->kig under server navnet exchange ligge på (hvis flere)(administrativ gruppe)-->kig under protokol-->udvid smtp noden-->højreklik på default smtp virtual server-->på adgang faneblad klik relay og tamp IP addressen/og eller navn på server ind som du vil lave mail relay fra.
Men vælg kun at ville lave relay fra de indtastede IP addresser, ellers kan hele verden bruge serveren til SPAM.
Så burde det køre.
Avatar billede freud Nybegynder
29. september 2004 - 22:12 #2
- mcfly

Er der ingen anden måde at gøre det på ?

Problemet er at kunden selv har ønsket af hoste siden, og samtidig vil kunde ikke
købe komponenter til f.eks. at sende mail med - han er sku lidt svær at danse med...
Avatar billede mcfly Nybegynder
30. september 2004 - 15:33 #3
Du kan forsøge at bruge div. smtp engines. Men når de "lukker" for anonym adgang (hvad de fleste har), så dør dit mail.
Du skal have en mailkonto et sted (indgående mail) f.eks. tdc mail. Dernæst skal du have en server til udgående post, som kan hedde (se herunder)
Men prøv f.eks. med:
mail.sonofon.dk
mail.tele.dk
mail.tele2.dk
....osv. kig evt på nettet om der er hul igennem nogen steder.
Avatar billede freud Nybegynder
30. september 2004 - 21:19 #4
- mcfly

Tak for hjælpen , drop lige set svar :-)
Avatar billede mcfly Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:46 #5
Har du fået det til at virke?
Ellers må du sige til igen :-)
Avatar billede freud Nybegynder
13. oktober 2004 - 16:21 #6
- mcfly

Tjek lige http://www.eksperten.dk/spm/550006 , det virker stadivæk ikke :-(