Avatar billede flyveren Nybegynder
29. september 2004 - 16:51 Der er 3 kommentarer

Target tabel

Skal nok lige ligge ud med at fortælle at jeg ik er den skarpeste til at scripte. Og at jeg har søgt hele eksperten igennem efter et svar på mit spørgsmål, men har ik fundet et brugeligt svar.

Kan det lade sig gøre at "target" en celle i en tabel (uden brug af iframe) i html?

Et lille problem jeg godt kunne tænke mig at få løst, eller få en alternativ måde at løse det på, uden brugen af iframe.

MVH

Flyveren aka Martin Flyvholm
Avatar billede roenving Novice
29. september 2004 - 16:57 #1
Nej !-)

Du kan kun lave target på et window-objekt, så du skal have fat i en (i)frame eller f.eks. en popup ...

-- en anden indgangsvinkel kan være at aflæse indholdet med en xmlhttprequest og skrive det i cellen i javascript !o]
Avatar billede flyveren Nybegynder
29. september 2004 - 17:47 #2
nogen der kender en konkret løsning... til måske et alternativ.. kan ik bruge iframe.. da selve siden som bliver hentet ind skal kunne scalere sig
Avatar billede roenving Novice
30. september 2004 - 12:18 #3
Det kan en iframe da også, hvis man f.eks. sætter denne kode i dokumenterne i iframen:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function ifrHeight(){
var t=document.body.scrollHeight;
if(parent!=window)parent.document.getElementById('IFRAMEID').style.height=t+4+'px';
}
window.onload=ifrHeight;
</script>

-- og selvfølgelig giver iframen et id="IFRAMEID" !-)