Avatar billede soeborg Nybegynder
29. september 2004 - 16:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En FAQ tabel

Hejsa..

Jeg sidder og roder med lidt DB og kan ikke rigtig hitte ud af det!

Har lavet 3 tabeller: Group, Title, Language

Title: Group_ID, Lang_ID, Subject, Answer
Language: ID (auto), Langcode
Group: Group_ID, Lang_ID, Group

Hvordan får jeg dem til at hænge ordenligt sammen...
Eneste primær nøgle er ID i Language

Group (Lang_ID) er hæftet til Language (ID) og det virker fint, men jeg ved ikke / kan ikke få Title til at hænge sammen med Group...
Avatar billede mugs Novice
29. september 2004 - 16:35 #1
I Title laver du Group_ID til en primær nøgle og relaterer den til Group_Id i Group.
Men inden da, bør du omdøbe dine felter så du ikke har underscore i dem.

Title: TitleID (PK), LangID, TitleSubject, TitleAnswer
Language: LanguageID (PK), LanguageLangkode
Group: GrpoupID, GroupLangID, Groupgroup.

Eller noget lignende. Så er det entydigt hvorfra felterne kommer.
Avatar billede soeborg Nybegynder
29. september 2004 - 16:53 #2
Thanks
Avatar billede mugs Novice
29. september 2004 - 16:58 #3
Tak for point.

Et andet hint kan være, at du bør give dine objekter et prifix. Tabeller hedder altis TBLxxx, forespørgsler QRYxxx

Hvis du f.eks vil have en liste over alle titler:

TBLTitle giver data til QRYTitle der igen giver data til FRMtitle. En rapport vil hedde RPTtitle.

På denne måde er du aldrig i tvivl om, hvorfra data kommer. Skal det være helt superb, kan du give felter et prefix FLDxxx og dine variabler VARxxx. Så er der slet ingen tvivl om hvilken objekttype der er tale om.