Avatar billede sapworld Nybegynder
29. september 2004 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sidst opdateret af eller dato

Hej
Jeg får snart en web hvor vi er 2 der løbende skal opdatere. Det kan jo hurtigt give noget rod. Jeg har 2 forslag til en løsning, men virker nogle af disse, eller er der en 3. (ikke at vi kun er 1 der opdatterer :)

1. Kan man lave en automatisk "sidst opdateret af" på samme måde som man kan med "sidst opdateret dato"

2. Kan man lave en side der lister alle "sidst opdateret dato" på sider man lægger en URL ind på.

Hilsen

Kim
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
29. september 2004 - 18:38 #1
Hvis jeg forstår problemstillingen, vil du registrere hvem af jer, der har opdateret. Det kan du blot gøre ved at have et felt "sidst opdateret af" som du selv siger. Du skal tildele feltet en værdi:

DinNoegle er værdien af den række, du vil opdatere, DitNavn udfyldes med navnet på den der opdtater.

strSQL = "UPDATE DinTabel ("
strSQL = strSQL & "SET SidstOpdateretAf = " & DitNavn & "
strSQL = strSQL & "WHERE ID = " & DinNoegle "

Du kan nemt lave udtræk på personer, der har opdateret, hvis du registrerer feltet i basen:

SELECT * FROM DinTabel ORDER BY SidstOpdateretAF, ID

eller

SELECT * FROM DinTabel WHERE SidstOpdateretAF = " & DitNavn & " ORDER BY ID"
Avatar billede sapworld Nybegynder
30. september 2004 - 04:18 #2
Er der ikke en script der automatisk kan hente "sidst opdateret af" fra filen ligesom man kan med "sidste opdateret dato"?
/Kim
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
30. september 2004 - 07:10 #3
Det mener jeg faktisk ikke bliver (automatisk) registreret, så det er du selv nød til at holde styr på når du skriver i den.
Avatar billede sapworld Nybegynder
04. oktober 2004 - 09:20 #4
Dit forslag må så være det bedste :)
Poster du et svar?
/Kim
Avatar billede kurtpedersen Nybegynder
04. oktober 2004 - 17:14 #5
Det gør jeg gerne :)
Avatar billede sapworld Nybegynder
05. oktober 2004 - 05:18 #6
Tak for hjælpen :)
/Kim