Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. september 2004 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan henter jeg filnavnet på en åben fil??

Jeg skal kun bruge filnavnet og ikke hele stien på et åbent dokument.
How to do??
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
29. september 2004 - 12:25 #1
Hvis nu det er den Excel fil du HAR åben så kan du evt gøre det sådan her:

Private Sub Worksheet_Activate()
Me.Range("a1") = Application.ActiveWorkbook.Name
End Sub
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
29. september 2004 - 12:29 #2
I VBA bruges funktionen :

ActiveWorkbook.Name

Som funktion i Excel bruges :

=MIDT(CELLE("filnavn");SØG("[";CELLE("filnavn");1)+1;SØG("]";CELLE("filnavn");1)-SØG("[";CELLE("filnavn");1)-1)

Det er muligt at denne kan rafineres lidt...men den burde virke efter hensigten.
Avatar billede sjap Praktikant
29. september 2004 - 12:31 #3
=MIDT(CELLE("filnavn");FIND("[";CELLE("filnavn"))+1;FIND("]";CELLE("filnavn"))-FIND("[";CELLE("filnavn"))-1)
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
29. september 2004 - 12:34 #4
Njaa...man kan selvfølglig også bruge FIND istedet for SØG, men resultatet er det samme..:-)
Avatar billede sjap Praktikant
29. september 2004 - 12:36 #5
Jeps. Fomlen bliver lidt kortere, men det er ikke værd at tale om. O gås var jeg jo lige et par minutter for sent ude ;0(
Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. september 2004 - 14:44 #6
Virker fint. Tak for det.
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
29. september 2004 - 14:57 #7
Det var så lidt....

Del points som du har lyst...
Avatar billede bak Seniormester
29. september 2004 - 18:32 #8
Jeg vil lige gøre opmærksom på en potentiel fejlrisiko ved jeres formler.
De virker kun når arket er rekalkuleret.
Hvis i åbner 2 regneark og indsætter formlen i begge, vil i kunne se at fomlen viser samme resultat i begge filer hvis i skifter mellem dem.
Hvis i så trykker F9 opdaters de til samme værdi igen.
Det kan undgåes ved at referere til en celle i arket i Celle-formlen

=MIDT(CELLE("filnavn";B1);FIND("[";CELLE("filnavn";B1))+1;FIND("]";CELLE("filnavn";B1))-FIND("[";CELLE("filnavn";B1))-1)
Avatar billede firstchoice Nybegynder
29. september 2004 - 21:25 #9
Det var den første løsning jeg anvendte, men tak for alle forslagene.