Avatar billede acidduck Nybegynder
29. september 2004 - 10:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med SQL query

Jeg har tre tabeller:
- Customer (lastName, firstName, ssn)
- WorksIn (ssn, storeId)
- Store (storeId, street, zipcode)

Jeg skal bruge en SQL sætning der giver mig navnene på de ansatte der arbejder i _begge_ stores.

Håber på lidt hjælp :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
29. september 2004 - 10:50 #1
Du skal benytte dig af LEFT JOIN eller RIGHT JOIN for at medtage alle navne
Avatar billede acidduck Nybegynder
29. september 2004 - 10:54 #2
Hmm, ikke sikker på jeg forstår hvordan det skulle løse problemet. Kan du give et eksempel?
Avatar billede jensen363 Forsker
29. september 2004 - 11:00 #3
Det er heller ikke sikkert, at det er nødvendigt.Dette skulle også løse det

SELECT Customer.lastName, Customer.firstName, WorksIn.ssn, Count(Store.StoreId) AS AntalOfStoreId
FROM (Customer INNER JOIN WorksIn ON Customer.ssn = WorksIn.ssn) INNER JOIN Store ON WorksIn.storeId = Store.StoreId
GROUP BY Customer.lastName, Customer.firstName, WorksIn.ssn
HAVING (((Count(Store.StoreId))>1));
Avatar billede acidduck Nybegynder
29. september 2004 - 11:09 #4
Ok, jeg kan se jeg skrevet forkert. Jeg skrev _begge_ stores hvilket jo kan forstås som max 2stk. Jeg mente imidlertid _alle_ stores.
Avatar billede acidduck Nybegynder
14. juli 2005 - 21:52 #5
lukker