Avatar billede hbx Nybegynder
05. marts 2001 - 18:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekniske specifikationer

Jeg er ved at undersøge tekniske spec til DB2 og har brug for hjælp til:

Er disse de væsentligste OS\'er:
Windows, Linux, Sun’s Solaris Operating Environment, Satellite Edition, HP-UX, NUMA-Q, AIX, OS/2, OS/400, SCO, Unix, NT, Unixware?

Er disse de væsentligste platforme:
MS-Office 2000, Concorde XAL

Hvilke krav stilles der til computer og hardware, fx CPU\'er og pentium?
Avatar billede sjoggo Nybegynder
06. marts 2001 - 11:18 #1
Kunne du angive hvad du havde tænkt dig at bruge DB2 til.

Umiddelbart kan man vel dårligt tale om at Concorde er en platform ?
Avatar billede hbx Nybegynder
06. marts 2001 - 13:39 #2
Jeg undersøger om DB2 er den rigtige DB til en mindre virksomhed, der overvejer at gå e-business-vejen.
Men jeg lettere blank mht platforme, krav til CPU\'er og hvilken pentium, der skal til for at det kører.....
Hvis ikke Concorde XAL er en platform, så er MS-Office 2000 det vel heller ikke? Og hvordan definerer du en platform i forhold til OS?
Avatar billede sjoggo Nybegynder
06. marts 2001 - 13:51 #3
Jeg har lavet en E-Business applikation, der udlejes på ASP basis for 500 kr pr måned (shop, katalogadm, orderadm, ordertrack, ERP integration via HTTPS/XML (bla. til XAL)... the lot! hvis du tror at det kan være interessant, så kig på www.ebit.dk).

Anyway, da jeg undersøgte markedet for databaser fandt jeg at der prismæssigt ikke er den store forskel for installationen ... vi snakker ca. 30Kkr. Der er så meget religion i databaser, at man ikke kan svare på hvad der er bedst når man fx. sammenligner Oracle, SQL-Server og DB2.

Min anbefaling er at vælge den du kender, fordi pengene bliver hentet ind mange gange i effektivitet under udviklingen.

DB2 er et godt og stabilt produkt, der kører på utroligt mange platforme (det er vel næsten synonymt med OS).
Avatar billede hbx Nybegynder
06. marts 2001 - 14:13 #4
Prismæssigt ser det for mig ud til, at MS-SQL ligger en del under både DB2 og Oracle 8i....men jeg er også ved at komme frem til, at mest er religion, det handler om....
Ved du, hvor mange RAM der skal til for at køre DB2? Jeg går ud fra, at alle nyere PC\'er kan \"trække\" basen?
Jeg tjekker din site ud....
Avatar billede sjoggo Nybegynder
06. marts 2001 - 14:52 #5
Jeg tror at du vil erfarre at det mere er belastningen af din server end databasen, der bestemmer hvor meget ram du skal bruge.

På min udviklingsstation kan jeg køre med ned til 256K med både DB2 og VisualAge.

Vi kører et avanceret site med DB2 på en netfinity server med 512K, det kører fint med den belastning vi har pt.