Avatar billede benkan Nybegynder
29. september 2004 - 09:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filnavn på tegning

Hvordan får man angivet filnavnet på en tegning automatisk? Jeg arbejder med et program der automatisk genererer en masse tegninger. Jeg har en template-tegning hvor andre parametre er angivet, f.eks. ordre nr., dato, kunde mm., men altså ikke tegningsnr.
Avatar billede benkan Nybegynder
29. september 2004 - 09:59 #1
Jeg bruger AutoCAD 2002.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. september 2004 - 11:22 #2
Ud fra det du skriver, kan jeg ikke rigtig følge dig i problemet.
Hvis du allerede har et program, som kan generere ordrenumre, er det vel bare den samme funktion du skal anvende til tegningsnumre. Brug evt. ordrenumret som tegningsnummer. Det vil gøre det noget noget nemmere, at finde en tegning frem, som hører til en bestemt ordre uden at skulle have en ekstra liste, hvor man går ind og checker.
Avatar billede dla Praktikant
12. november 2004 - 10:14 #3
Glæd dig til du skal opdatere til AutoCad 2005, i den kan man indsætte felter med Filename, Filesize, LoginName, LastSavedBy og alt muligt andet. Det har vi savnet længe.