Avatar billede d797fni Nybegynder
29. september 2004 - 09:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

store cache problemer

puuuhhaaaa, nu har jeg bokset med det her i flere dage.

Jeg sidder og udvikler et dokumentstyringssystem som skal kører på vores intranet.

Jeg har problmer med cachen, og jeg har efterhånden prøvet "alt" for at slippe for cache.

Case:
Jeg har en mappestruktur (ala Windows) hvor min dll henter mapperne ind fra en database. Den er sat op til at kun vise mapper med indhold, dvs tomme mappe vises ikke.

Når jeg importere et dokument til en mappe, som ikke før har haft indhold, så skal mappestrukturen opdateres så mappen vises (da den nu har indhold).
Når importen er færdig henter den siden med mappestrukturen ind igen, men den nye mappe bliver ikke vist. Det går noget tid (hvor jeg refresher) før mappe vises.

Siden er opbygget i ASP med brug af javascript og DLL.

Her er div. ting jeg har prøvet:

Response.CacheControl = "no-cache"
'option explicit
'response.buffer = true
'response.expires = -1
'response.clear
'Response.Expiresabsolute = Now() - 1
'Response.AddHeader "Cache-Control", "no-cache, must-revalidate"
'Response.CacheControl = "no-cache"
'Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
'Response.Expires = -1

'Prevent Proxy Server caching
'Response.AddHeader "cache-control", "private"
'Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
'Prevent IIS server caching
'Response.Expires = 0
'Prevent Client caching
'Response.AddHeader "Cache-Control", "must-revalidate"
'Response.AddHeader "Cache-Control", "no-cache"
'dim pStr
'pStr = "private, no-cache, must-revalidate"
'Response.ExpiresAbsolute = #2000-01-01#
'Response.AddHeader "pragma", "no-cache"
'Response.AddHeader "cache-control", pStr

Desuden har jeg prøvet HTTP headers både i top og bund.

Somebody help !!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2004 - 10:04 #1
Kunne det tænkes at det er din DLL der er "langsom"? Hvordan opdager den, at
der kommet et nyt dokument ind?
Avatar billede d797fni Nybegynder
29. september 2004 - 11:53 #2
Jeg har løst det !!!

Det var en databasen funktion som ikke blev opdateret med det samme. Det var den funktion der fotalte om folder var tom eller ej. Det er blevet lavet om, så nu håber jeg at det fungerer.

PS: Hvorfor får man altid løst problemerne når man har oprettet sit spørgsmål??
Avatar billede d797fni Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:46 #3
bingo