Avatar billede mcfly Nybegynder
29. september 2004 - 09:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Visning af Db data (delimiter?)

Hej
Måske hører dette mere til et db spørgsmål, men msåke skal jeg anvende en anden metode til at få data vist. Derfor er jeg her.

Jeg skal vise data fra en Access database på nettet. Ingen problem i at hente og vise (nogle af dataene).
I en af tabellerne er der et NOTAT felt hvor den vigtigste information står således: < xxxxxx > found : Når jeg henter data kommer informationen ikke med, der står kun "found".
Jeg vælger bare at: select * from tabel

Hvordan får jeg de data med?
Avatar billede hehlers Nybegynder
29. september 2004 - 09:53 #1
Når du henter data ind fra en DB til en webside, så tror websiden vel at det imellem < og > er et HTML tag... :) - Derfor bliver det ikke skrevet.
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2004 - 10:23 #2
Du kan løse det ved at sende det igennem HTMLencode.

response.write server.HTMLencode(rs("DitNotatFelt"))
Avatar billede mcfly Nybegynder
29. september 2004 - 10:30 #3
Ahhh...selvfølgelig.
Herunder en lille test. Hvor skal response.write server.HTMLencode(rs("DitNotatFelt")) hen når jeg gerne vil have det skrevet i en tabel.

<%
    Dim Con, dbPath
    dbPath = Server.MapPath("db.mdb")
    Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Con.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & dbPath
    Set RS=Con.Execute( "SELECT * FROM field_body" )
%>
<html>
    <table border=1 bordercolor=black cellspacing=1 cellpadding=1 text size=1>
    <tr>
    <td><font font color="#000080" face="arial" size=1>description</font></td>
    <HR>
    </tr>
        <%DO WHILE NOT RS.EOF%>
        <tr>
        <td><font font color="#000080" face="arial" size=1><%=RS("description")%></font></td>
        <%RS.MOVENEXT
        LOOP
        RS.CLOSE%>
</table>
</body>
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2004 - 10:32 #4
<%=RS("description")%>

skal være:
<%=server.HTMLencode(RS("description"))%>
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2004 - 10:36 #5
HTMLencode udskifter bare alle "ulovlige" tegn (f.eks < og >) med deres code værdi.

< = &lt;
> = &gt;

Du kunne også selv gøre det med replace() funktionen.

<%= replace(replace((RS("description"),"<","&lt;"),">","&gt;")%>
Avatar billede hehlers Nybegynder
29. september 2004 - 11:05 #6
nemlig ja :-)
Avatar billede mcfly Nybegynder
29. september 2004 - 11:07 #7
"fennec" skal have point, hvordan?
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2004 - 11:10 #8
Når jeg har afgivet et svar.
.o) <-- One Eyed Jeck
Avatar billede fennec Nybegynder
29. september 2004 - 11:11 #9
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede mcfly Nybegynder
29. september 2004 - 11:11 #10
ja nemlig ja
Avatar billede hehlers Nybegynder
29. september 2004 - 11:16 #11
Bare bed fennec om at svare, hvorefter du så giver ham point. ;)
Han har nemlig ikke svaret endnu, på trods af hans eller fine svar :P