Avatar billede madsokist Nybegynder
05. marts 2001 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cookies i JSP

Hej derude!!

Jeg vil gerne have mit script til at gemme nogle informationer i cookies. Er der en der ved hvad jeg mangler i det nedenstående script?

<%
  Cookie myCookie = new javax.servlet.http.Cookie(\"once_only\",\"set\");
  String tmp;

  tmp = myCookie.getValue();
  out.println(tmp);
  myCookie.setMaxAge(100000);
  myCookie.setPath(\"http://www.avida.dk/noget\");
  myCookie.setVersion(1);
  response.addCookie(myCookie);
%>

Jeg kan se at selve cookie objektet bliver oprettet, men det bliver ikke gemt.

Jeg håber at der er en der kan løse gåden for mig

Madsokisten
Avatar billede monz Nybegynder
05. marts 2001 - 22:13 #1
Du burde få fejl på at skrive til out stream\'en før du tilføjer din cookie ( out.println(tmp) )?

Ellers kan jeg ikke se der er noget galt, hvis du har koden stående allerførst, før du skriver noget til siden.

/Anders
Avatar billede disky Nybegynder
06. marts 2001 - 08:16 #2
hmm ser umiddelbart rigtigt ud
Avatar billede tjuul Nybegynder
12. marts 2001 - 08:50 #3
jeg tror dit problem ligger i linien
myCookie.setPath(\"http://www.avida.dk/noget\";);

Du skal i stedet skrive:
myCookie.setDomain(\"www.avida.dk\");
myCookie.setPath(\"/noget\");
Avatar billede janegil Nybegynder
19. marts 2001 - 10:12 #4
Et eller annet sted har jeg lest at alt som føyes til headeren etter at du har begynt å skrive innholdet, blir ignorert. monz sier at du burde få feil på det. Jeg er enig, du burde få feil, men trolig blir cookien bare ignorert i stedet. Har du prøvd å føye til cookien før du begnner å skrive?