Avatar billede bluestrike Nybegynder
28. september 2004 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hente indholdet af en bestemt mappe i Outlook.

Jeg vil gerne lave en side som skal lagre mine mails ude på nettet.

Det jeg vil gøre er at jeg gerne vil have adgang til en bestemt folder i min outlook fra min asp side. Altså ikke bare inbox'en men f.eks en folder jeg vælger at kalde backup.
Avatar billede michaelfp Nybegynder
28. september 2004 - 20:28 #1
Her er et eksempel på anvendelse af outlook kaldenderen fra vbscripts. Din udfordring må være at finde ud af, hvordan du referere til netop den folder du vil bruge - se linien med koden:
    Set AppointmentFolder = MyNameSpace.GetDefaultFolder(9)
hvor 9 jo skal skiftes ud med det index den ønskede folder har.
Held og lykke.

Dette er et eksempel på hvordan man med Client Side VBScript kan skrive direkte ned i sin OutLook kalender. Dette kunne f.eks. være en glimrende ting til firmaets Intranet.
Eksempelt kræver at du har OutLook installeret samt en browser som kan læse VBScript (IE).
<html><head>
<title>Skriv til OutLook kalenderen</title>

<script language="VBScript">
Sub NewAppointment(strSubject, strLocation, strBesked)
  Set App = CreateObject("Outlook.Application")
  Set MyNameSpace = App.GetNamespace("MAPI")
  MyNameSpace.Logon

  Set AppointmentFolder = MyNameSpace.GetDefaultFolder(9)
  Set AppointmentItem = AppointmentFolder.Items.Add

  AppointmentItem.Subject = strSubject
  AppointmentItem.Location = strLocation
  AppointmentItem.Body = strBesked
  AppointmentItem.Start = "<%=Date & " 12:00"%>"
  AppointmentItem.Duration = 60
  AppointmentItem.Save

  Msgbox Chr(34) & strSubject & Chr(34) & " er nu føjet til din OutLook kalender, den <%=FormatDateTime(Now, vbLongDate)%>"
End Sub

Sub UpdateOutlook()
  Set myForm = Document.OutLookForm
  strEmne = Trim(myForm.Emne.Value)
  strSted = Trim(myForm.Sted.Value)
  strBeskrivelse = Trim(myForm.Beskrivelse.Value)
  If Len(strEmne) = 0 Or Len(strSted) = 0 Or Len(strBeskrivelse) = 0 Then
    MsgBox "Du skal skrive i alle felterne."
  Else
    NewAppointment strEmne, strSted, strBeskrivelse
  End If
End Sub
</script>

</head><body>

<form method="POST" name="OutLookForm">
<p><b>Skriv til din OutLook kalender med VBScript</b></p>
<p>Emne:<br>
<input type="text" name="Emne" size="20"></p>
<p>Sted:<br>
<input type="text" name="Sted" size="20"></p>
<p>Beskrivelse:<br>
<textarea rows="4" name="Beskrivelse" cols="50"></textarea></p>
<p>
<input Type="button" Value="Opdater Outlook" OnClick="UpdateOutlook"></p>
<p>For at dette eksemplet skal virke skal du have OutLook installeret</p>
</form>

</body></html>
Avatar billede tofte Juniormester
28. september 2004 - 21:22 #2
følgende burde vise alle dine mails
    Set APP = CreateObject("Outlook.Application")
    set ns = APP.GetNamespace("MAPI")
    olFolderInbox=9
    set OLF =ns.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    EmailItemCount = OLF.Items.Count
    i = 0
    ' read e-mail information
    While i < EmailItemCount
        i = i + 1

        With OLF.Items(i)
        str=""
            EmailCount = EmailCount + 1
            str="S"& .Subject&"A"&.body&"UR"&.UnRead
        response.write str&"<BR>"
        End With

    Wend

    Set OLF = Nothing

du kan ydermere vise følgende felter

    .To
    .CC
    .BCC
    .attachments.Count
    .Subject
    .Body
og mange flere.

Du skal som michaelfp skriver eksperimentere med tallet til variablen olFolderInbox har set bud på 4,6 eller 9. Men jeg har ikke kunne finde noget.
Avatar billede bluestrike Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:14 #3
oprettelsen af kalender punkter virker fint. Mail eksemplet virker også... MEN det jeg gerne ville var at hente komplette mails, med extensions og det hele ud fra outlook, fra en bestemt under mappe i inbox'en... altså hvis jeg havde en mappe der hedder private, så vil jeg kunne kører en ASP side, som så henter mailene fra mappen, så jeg har mulighed for at gemme dem som eml filer på min server... håber i forstår ideen...
Avatar billede bluestrike Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:58 #4
Har faktisk snart løst meget af det.. tofte dit eksempel hjalp mig godt på vej.. og det andet kan jeg også bruge så det får i point for, ville bare gerne vide om det er muligt at hente attachments ud fra en mail, ligesom man kan tælle dem... Og hvordan det gør... På forhånd tak.
Avatar billede michaelfp Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:34 #5
Det er rigtig "langhåret" at finde de korrekte referencer m.v. til outlook, men det kan lade sig gøre. Jeg vil anbefale dig at gå på udkig på www.microsoft.com, hvor der faktisk er rigtig mange eksempler på, hvordan man gør.
F.eks artiklen http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;313800
Den er bare et af rigtig mange eksempler - men det er som sagt "langhåret" og kræver en del timer. Held og lykke.. :-)