Avatar billede sp Nybegynder
27. september 2004 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram fejl??

Hej.

Jeg ved ikke om det er en Ram-fejl, men noget kunne tyde på det. Og i så fald - hvad skal jeg gøre ved det:

1)Sommetider så kan jeg ikke lukke vinduer i min browser, når jeg lukker programmet ned og sommetider hvis jeg har flere vinduer oppe, så vises de pludselig ikke i nederst i browseren, som de burde.

2)Når jeg vil lukke min computer er der et program den har problemer med at lukke.

Der kommer en meddelelse om at. "The instruction at ...... referenced at ......."
"The memory could not be read"

Jeg har netop opgraderet min computer med RAM. Jeg har en klods med 256 MB og en med 512 i den.

mvh
Søren Peter
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
27. september 2004 - 15:03 #1
Prøv da bare lige at hive en af blokkene ud!

Har prøvet at to RAM blokke ikke ville kører sammen... de kørte FINT når de var i hver fo sig!

Det KUNNE godt lyde som en RAM fejl, men evt osse en Software fejl...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2004 - 15:36 #2
hent ultimatebootcd.com, der er et udemærket ram tester program som kan afvikles direkte fra CD-rommen. Programmet hedder Memtest86 og kan også køre fra en diskette, tror jeg nok. Ultimatebootcd.com indeholder bare også en masse andre fede værktøjer.....

Memtest86: http://www.memtest86.com/
Ultimatebootcd.com: http://www.ultimatebootcd.com
Avatar billede sp Nybegynder
27. september 2004 - 20:35 #3
Hvor langt tid varer Memtest-86 v3.1?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2004 - 07:35 #4
Det kommer an på hvor hurtig din maskine er og hvor meget ram du har, men lad den køre til den har kørt mindst 100% (det tager let en time) så er du sikker.

1 fejl i memory er 1 for mange.
Avatar billede sp Nybegynder
28. september 2004 - 11:39 #5
Den har kørt i 5 timer og 40 min. nu
Avatar billede sp Nybegynder
28. september 2004 - 12:25 #6
I memtest kører den 100% uden fejl og starter forfra. Det ser ud til at den tester flere forskellige ting??? Den har kørt i 5 timer og 40 min nu.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2004 - 12:35 #7
Så er det ikke dine RAM der har en fejl.

Er du sikker på at du er Virus fri?
Avatar billede sp Nybegynder
28. september 2004 - 14:11 #8
jeg er virusfri
Avatar billede sp Nybegynder
29. september 2004 - 17:26 #9
Jeg installerer snart en ny harddisk, så må man håbe at det løser sig.