Avatar billede lape33 Nybegynder
26. september 2004 - 12:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Email resultat fra en Form.

Jeg har lavet en simpel From hvorfra jeg gerne vil ha de indtastede data sent via en email.
Dette burde være rimeligt simpelt iflg. alt FP dokumentationen men når jeg højre klikker på formen og vælger ”Form properties” så er ”sent to” muligheden gray’et ud....
Hvilket gør det noget svært at skrive en mail adresse... Har jeg gjort noget forkert under installationen af FP2003 og hvordan får jeg dette aktiveret?
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 16:30 #1
du skal have adgang til en formmail.pl hos din udbyder

Her kan du se noget jeg har lavet

<form action="http://www.domainhost.dk/cgi-bin/formmail.pl" method="POST">
  <input type="hidden" name="recipient" value="test@test.dk"><input type="hidden"
  name="subject" value="Tilmelding til bryllup"><input type="hidden" name="redirect"
  value="http://www.test.dk/bryllup/videre.htm"><input type="hidden" name="required"
  value="navn"><input type="hidden" name="sort"
  value="order:navn,email,adresse,tlf,kommentar,gavebrunch"><table border="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="52">Navn:</td>
      <td><input type="text" size="40" name="navn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="52">Email:</td>
      <td><input type="text" size="40" name="email"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top" width="110">Adresse:</td>
      <td><textarea name="adresse" rows="4" cols="30"></textarea> </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="52">Tlf.:</td>
      <td><input type="text" size="40" name="tlf"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top" width="110">Alt det andet:</td>
      <td><textarea name="kommentar" rows="4" cols="30">Her kan du skrive en lille hilsen eller noget</textarea><font
      face="Times New Roman"> </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="52">Gavebrunch:</td>
      <td><font size="2" face="Times New Roman">Kommer: <input type="checkbox" name="gavebrunch" value="kommer">&nbsp;&nbsp;
              Kommer ikke: <input type="checkbox" name="gavebrunch" value="kommer ikke">&nbsp;&nbsp;
              Vender tilbage: <input type="checkbox" name="gavebrunch" value="vender tilbage"></font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><width='52'></td>
      <td><input type="submit" value="Send tilmelding"><input type="reset" value="Slet felter"> </td>
    </tr>
  </table>
</form>
Avatar billede lape33 Nybegynder
26. september 2004 - 16:41 #2
Hej Ben
Tak for dit hurtige svar, men....
Et spørgsmål bliver til mange.

Nu er udbyderen mig selv, via en Win XP med IIS..så hvad gør jeg ved det?
Kan det være rigtigt at et menu punkt i FP er afhængig af min "udbyder" ?
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 16:47 #3
*GG*
Du har givet dig i lag med noget lidt langhåret... soory to say so.
Du skal have sat en mailserver op, og så have konfigureret formmail

du kan downloade et script her
http://www.scriptarchive.com/download.cgi?s=formmail

Men som sagt det... Det er lidt langhåret. Har ikke selv fået det til at spille 100%

Luk her, og opret spm under programmering PHP i stedet ;-)
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 16:48 #4
Prøv bare at lægge scriptet ind i din wwwroot. Har jeg faktisk ikke prøvet endnu
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 16:56 #5
Ja og så henvis til det selvfølgelig ;-)
Avatar billede lape33 Nybegynder
26. september 2004 - 17:05 #6
Hej Ben

Tak for dine svar, du skal nok få dine point.. men spørgsmålene vælter bare frem i mit hoved.
Jeg har lige downloadet scriptet og ja det ser noget langhåret ud..
Men svar mig lige på en ting.. En ting er at få formen til faktisk at sende en mail fra serveren, men når man ikke engang skal specificere mail-adresse i FP da menu punktet er disablet, så bliver det endnu mere langhåret. Det ser ellers så nemt ud når man læser div. FP bøger bla. dem fra IDG.

Nå men jeg kan sagtens finde ud af at lægge scriptet i wwwroot, men når du så siger at jeg skal henvise til det så begynder jeg at ryste.. Beklager jeg er lidt ny..
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 17:13 #7
Det er det her jeg mener med at henvise ;-)
<form action="http://www.domainhost.dk/cgi-bin/formmail.pl" method="POST">

For at "enable" det, skal du bare lave typen til "text" i stedet for hidden
<input type="hidden" name="recipient" value="test@test.dk">
<input type="text" name="recipient" value="Skriv e-mail her">
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 17:14 #8
De nederste to er hvad det skal ændres fra, og hvad det så bliver ;-)
Avatar billede lape33 Nybegynder
26. september 2004 - 17:16 #9
cool tak skal du ha jeg prøver..