Avatar billede zerrvox Nybegynder
26. september 2004 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i linie der ikke findes!

Dau

Jeg sidder og arbejder med et backend system til min side, hvor jeg har en side til at redigere allerede indtastede oplysninger, jeg har under uarbejdelsen af denne side, fået fremkaldt en fejl, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal løse.

Fejlen lyder:
Parse error: parse error, unexpected $ in /customers/chelski.dk/chelski.dk/httpd.www/admin/newmatch.edit.php on line 703

Problemet ligger i at min side kun har 702 linier.
Fejlen flytter sig hele tiden til linien lige efter den sidste, altså en linie jeg ikke findes i min side.

Er der nogen, der har oplevet dette før, eller bare nogen der kender en løsning på dette problem.

Jeg har tjekket de sidste linjer af min kode, jege har bare ikke kunne lokalisere nogle fejl, i øvrigt virkede den også fint indtil jeg tilføjede en masse linjer i starten, det sjove er dog, at hvis jeg udkommenterer dem, får jeg stadig fejlen.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede sukos Juniormester
26. september 2004 - 12:46 #1
Husker ik' lige hvad $ plejer at betyde, men som regel, når du får et linienr., er det nogle linier længere opppe i scriptet hvor fejlen er
Avatar billede sukos Juniormester
26. september 2004 - 12:47 #2
lidt kode vil nok hjælpe! :O)
Avatar billede zerrvox Nybegynder
26. september 2004 - 12:51 #3
hehe.. Jep.. Men ville bare ikke post 700 linjer.. problemet ligger i at der næsten ikke er noget php i de sidste linjer af siden, men der kommer lige en passende bid af slutningen her.

else {
?>
<h1>Administration : Opret kamp trin  1</h1>

<form action="newmatch.edit.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="editid" value="<?php echo $editid; ?>">
<input type="hidden" name="stadie" value="<?php echo $stadie; ?>">
<input type="hidden" name="page" value="<?php echo $nextpage; ?>">

<div class="frmobj">Modstander</div> <input type="text" name="modstander" style="width: 300px" value="<?php echo $modstander; ?>"><br>
<div class="frmobj">Dato</div> <input type="text" name="dag" maxlength="2" style="width: 20px" value="<?php echo $dag; ?>"> -
                              <input type="text" name="måned" maxlength="2" style="width: 20px" value="<?php echo $måned; ?>"> -
                              <input type="text" name="år" maxlength="4" style="width: 34px" value="<?php echo $år; ?>">
    &nbsp;&nbsp;<b>Tid</b> <input type="text" name="klokken" maxlength="5" style="width: 42px" value="<?php echo $klokken; ?>" > <i>fx 05-08-2005  15:15</i> <br>
<div class="frmobj">Sted</div>
<select name="sted">
<?php if ($sted == "ude") echo '<option value="ude">Ude</option><option value="Stamford">Hjemme</option>';
      else echo '<option value="Stamford">Hjemme</option><option value="ude">Ude</option>'; ?>
</select> <input type="text" name="stadium" style="width: 223px" value="<?php if (isset($sted)) {if ($sted == "Stamford") $stadium = 'Stamford'; echo $stadium;} else echo "hvis udebane, indtastes stadion her" ?>"> <br>
<div class="frmobj">Turnering</div> <input type="text" name="turnering" style="width: 300px" value="<?php echo $turnering; ?>"> <br>
<div class="frmobj">Runde/finale</div> <input type="text" name="runde" style="width: 122px" value="<?php echo $runde; ?>"> <i>Hvis turneringen kræver dette</i> <br>
<div class="frmobj">Ekstra</div>
<i>Er kampen spillet?</i>
<select name="spillet">
<?php if ($spillet == "ja") echo '<option value="ja">Ja</option><option value="nej">Nej</option>';
      else echo '<option value="nej">Nej</option><option value="ja">Ja</option>'; ?>
</select>
<input class="next" type="submit" value="Næste">
</form>
<form action="newmatch.edit.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="page" value="<?php echo $prevpage; ?>">
<input class="prev" type="submit" disabled="disabled" value="Forrige">
</form>
<?php
}
?>
<div class="hr"></div>
<a href="http://schaefner.dk" class="author">schaefner|dk</a> <a href="administration.php">Administration</a> | <a href="newmatch.list.php">Oprettede kampe</a> | <a href="index.php?f=loggedout">Log ud</a>

</body>
</html>

Kan bare ikke forstå hvis fejlen skulle lige i de her linier, da jeg ikke har ændret noget i dem, og de virkede før. :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2004 - 12:51 #4
Kontroller at dine { ... } passer sammen
Avatar billede zerrvox Nybegynder
26. september 2004 - 12:54 #5
jamen dog, utroligt... synes ellers jeg havde checket dette, men det viste sig lige at der manglede en enkelt helt oppe i toppen.

Takker mange gange, smider bare et svar, hvis du er interesseret i pointene :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. september 2004 - 12:59 #6
Tak, men jeg samler slet ikke på point. Men en manglende } giver netop den fejl.
Avatar billede sukos Juniormester
26. september 2004 - 13:01 #7
Så husker jeg det til næste gang, $ -> }
:O)
Avatar billede zerrvox Nybegynder
26. september 2004 - 13:17 #8
Hehe.. Det er bare i orden, så lukker jeg bare tråden.. :D

Endnu en gang tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2004 - 14:28 #9
Et tip til at lære at forstå fejlbeskeden:

$ er en kode fra regulære udtryk, som betyder "slutningen af noget tekst", så fejlen skal egentlig læses som:

Parse error: parse error, unexpected END OF SCRIPT in /customers/chelski.dk/chelski.dk/httpd.www/admin/newmatch.edit.php on line 703

Og så skulle det være lidt lettere at forstå, at den bare brokker sig over, at filen slutter inden du har fået afsluttet alt.