Avatar billede eksplayer Nybegynder
26. september 2004 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Missing external files

Hey - jeg har flyttet lidt rundt på nogle mapper osv på mi computer for at få lidt mere orden - men så har jeg fået problemt med "missing external files" i Max.

Hvad kan man gøre ved det?

Og så lige en ting mere - hvordan får man en max-fil til at virke på en anden computer med textures osv?
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. september 2004 - 18:54 #1
Missing external files betyder jo netop at max ikke kan finde de filer som skal bruges. Det kunne være refernace filer, det kunne være textures, blueprints osv. osv.  Der er ikke så meget andet at gøre end at du fortæller hvor de nu ligger de filer den savner, eller flytter mapperne på plads igen.

Det sidste spørgsmål er noget af det samme, de textures osv. du har brugt i den scene, skulle gerne findes på den computer du flytter filen til. Gør de ikke, ja så får du ikke vist de textures som du bruger i din scene.

Og stien skal være den samme. Så det vil sige har du flyttet din mappe på din computer med textures, så skal den også flyttes på den anden computer. Derfor man normalt aldrig flytter sådan mapper :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
28. september 2004 - 21:08 #2
Har fundet ud af det.

Hvis man går ind under "Utilities" (Ikonet med hammeren) og trykker på knappen "More" så kommer der et vindue frem hvori man vælger "Resource Collector" og trykker OK. Derefter åbner man ens scene (hvis ikke den allerede er det) og under Parameters browser man så frem til en mappe hvori både maxfil, textures osv skal ligge. Man hakker "Collect Bitmaps" og "Include MAX Files" og trykker begin og wupti så har man alle ens filer i én mappe så er nemt at tage med over på en anden computer - nice :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
29. september 2004 - 13:51 #3
Lukker spg.
Avatar billede kfz Nybegynder
19. september 2005 - 23:31 #4
dejligt med personer der skriver svaret selvom de selv har fundet ud af det i stedet for bare at lukke spørgsmålet.

Thumbs up :)