Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. september 2004 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme i banken

Jeg er hjemme hos min svigerforældre, som pludseligt ikke kan komme i banken. Når man går ind på siden, så står div. link sådan kryptoteret og når man vælger at komme ind som man plejer på sin konto, så flimre skærmen og den skriver der er sket en ulovlig handling??? Nogen bud på hvad der er los?? Banken har virket fint indtil for nogen uger siden og det er ikke siden der er problemet.

Maria
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 18:53 #1
Uden at være helt sikker på at det er løsningen synes jeg den skal checker ting som ikke skal være der:

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. september 2004 - 21:16 #2
Får du noget ud af denne her: ????

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCSETMGR.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCEVTMGR.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\HIDSERV.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\PROGRAMMER\LOGITECH\MOUSEWARE\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\MIXER.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\SYMANTEC SHARED\CCAPP.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\KODAKCCS.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\USBMONIT.EXE
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOTDD01.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOHMR08.EXE
C:\PROGRAMMER\KODAK\KODAK EASYSHARE SOFTWARE\BIN\EASYSHARE.EXE
C:\PROGRAMMER\KODAK\KODAK SOFTWARE UPDATER\7288971\PROGRAM\BACKWEB-7288971.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOEVM08.EXE
C:\PROGRAMMER\HEWLETT-PACKARD\DIGITAL IMAGING\BIN\HPOSTS08.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SKRIVEBORD\HIJACKTHIS.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 5.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.OCX
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\LOGITECH\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Job-oversigt] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Skan registreringsdatabase] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\WINDOWS\SYSTEM\LtMoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [KodakCCS] C:\WINDOWS\System32\Drivers\KodakCCS.exe
O4 - HKLM\..\Run: [USBMonit.exe] "C:\WINDOWS\SYSTEM\USBMonit.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Planlægningsagent] C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccSetMgr] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [ccEvtMgr] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Hidserv] Hidserv.exe run
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Startup: hpoddt01.exe.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - Startup: hp psc 1000 series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
O4 - Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Programmer\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O12 - Plugin for .mpeg: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?38149.6423032407
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
Avatar billede mk2003 Nybegynder
25. september 2004 - 21:24 #3
Det skal siges, at der på mange andre sider også er blevet ændret i skrifttyperne...svært at forklare, men de bliver nærmest sådan lidt usynelige og når man tryket på link, så flimre skærmen og man kommer ikke videre.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. september 2004 - 21:31 #4
Hmm.. din log er ren.
Jeg ville nok prøve at gå i tilføj/fjern programmer og "afinstallere" Internet Eplorer 6. Du vil få valget mellem at afinstallere eller reparere. Vælg reparer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:47 #5
Fik du løst problemet ?