Avatar billede and_moe Nybegynder
25. september 2004 - 16:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre en hidden input værdi med JavaScript

Jeg har i min form (med navnet grid) et skjult inputfelt der ser sådan ud:
<input type="hidden" name="i1-1" value="noseat" />

Et andet sted i mit dokument har jeg så en tabelcelle som ser sådan ud:
<td class="noseat" id="1-1" onclick="shiftStatus('1-1');">&nbsp;</td>

Nu vil jeg så gerne have det sådan, at når man klikker på tabelcellen, så ændrer den value'en på min input med navnet 'i1-1', samt baggrundsfarven på cellen.

Jeg har foreløbig konstueret følgende, hvor farveskriftet virker fint, men value skiftet ikke virker overhovedet:

function shiftStatus(cr) {
    setBgColor(cr, '#ff6699');

    var id = 'i'+cr
    var blok = document.grid.id;
    blok.value = "seat";
}

Det skal siges at der er vigtigt at det er navnet på tabelcellen som videreføres som variabel og at der så i min js-funktion tilføjes et i.

Nogen idéer?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 17:08 #1
Hvad med:

<input type="hidden" name="i1-1" id="i1-1" value="noseat" />

og

function shiftStatus(cr) {
    setBgColor(cr, '#ff6699');

    var id = 'i'+cr
    var blok = getElementById(id);
    blok.value = "seat";
}
Avatar billede and_moe Nybegynder
25. september 2004 - 17:22 #2
Det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 17:33 #3
Hov forresten. Der manglede et ; i slutningen af en linie. (Både i din og i min kode.)

var id = 'i'+cr;
Avatar billede and_moe Nybegynder
25. september 2004 - 18:08 #4
;-)

Men det virker stadig ikke...
Avatar billede roenving Novice
26. september 2004 - 02:28 #5
<td class="noseat" id="1-1" onclick="shiftStatus('1-1',this);">&nbsp;</td>

<script type="text/javascript">
function shiftStatus(cr,flt) {
    flt.style.backgroundColor= '#ff6699';
    document.getElementById('i'+cr) = "seat";
}
</script>
Avatar billede and_moe Nybegynder
26. september 2004 - 11:15 #6
Tak.
Dit forslag virkede ikke helt, men den her virker:

function shiftStatus(cr) {
    setBgColor(cr, '#ff6699');
    document.getElementById('i'+cr).value = "seat";
}

Læg et svar, hvis I vil have point.
Avatar billede roenving Novice
26. september 2004 - 11:27 #7
Ja, der manglede jo en .value, eller f.eks. en .innerHTML:

<table><tr>
<td class="noseat" id="t1-1" onclick="shiftStatus(this);" style="cursor:pointer;">&nbsp;Tryk her for at reservere sæde 1-1</td>
</tr></table>
<span id="i1-1"></span>

<script type="text/javascript">
function shiftStatus(flt) {
    flt.style.backgroundColor= '#ff6699';
    document.getElementById(flt.id.replace(/^t/,"i")).innerHTML = "seat";
}
</script>

-- i en endnu mere forkortet udgave !-)

-- og jeg har tilføjet et bogstav foran cellens id, da et id, som starter med et tal simpelthen er ulovligt ifølge html-standarden ...

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
26. september 2004 - 16:22 #8
Tak for point ;~}
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2004 - 16:27 #9
Så skal jeg bare lære at huske, at getElementById er en metode i document, og at den ikke kan kaldes for sig selv.
Avatar billede roenving Novice
26. september 2004 - 16:33 #10
*g*