Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 15:49 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Pop up

Hvordan kan jeg lave et pop up vindue med tekst i på min hjemmeside. Det er når man skal logge ind på en side på min hjemmeside, at pop up vinduet skal komme frem, og så skal brugeren kunne læse pop up teksten, og lukke pop up vinduet og læse videre på siden.
Jeg har lavet min hjemmeside i FrontPage 2003, så jeg vil gerne bede om en kode, som jeg kan indsætte i FrontPage 2003.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:19 #1
Du kan indsætte et js popup i din body onload tag.

<body onload="java script:window.open('link.htm','','width=350,height=350,status')">
Avatar billede perj Nybegynder
25. september 2004 - 16:24 #2
Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 16:24 #3
ok men hvor skal jeg skrive teksten? kan du ikke lave et eks. til mig med tekst i?.
Avatar billede perj Nybegynder
25. september 2004 - 16:25 #4
Det kan du se på mit link:-)
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:25 #5
du laver bare en ny side med den tekst der skal stå og istedet for "link.htm" skriver du navnet på den side
Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 16:27 #6
nerddk: Hvordan åbner den så den anden side bagefter?
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:29 #7
kan du forklare lidt dybere ?

altså ... du vil have at et popup skal komme frem, og så når man lukker det læser man videre på den anden side ? som er fremme i forvejen ?
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:34 #8
når dette vindue popper op, lukkes det andet ikke ned. Det vil sige at du kan læse videre i det andet, selv om du ikke lukker det popup vindue ned.
Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 16:36 #9
ja. Som det er nu, så når man har indtastet sit brugernavn og password kommer mand ind, men det jeg gerne vil ha´ er når man har indtastet sit brugernavn og password kommer popup frem, og så bagefter det normale på siden.
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:43 #10
dvs. at du først vil have siden til at loades når popup vinduet er lukket ned ?
Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 16:47 #11
det jeg gerne vil ha´ at efter password kommer popup vinduet først op, og så resten af siden bagefter.
Avatar billede nerddk Nybegynder
25. september 2004 - 16:49 #12
tror ikke jeg forstår helt hvad du mener, men man kan da håbe at det er det her du mener:

Hvis du vil have din side til at komme frem efter du har lukket popup'et ned, kan du skrive i din popup HTML:

<script language="JavaScript">
window.onclose = document.open("side.htm")
</script>

så skulle den ny side gerne loade når du har lukket popup'et ned.
Avatar billede sneumann Novice
25. september 2004 - 16:53 #13
jeg tror ikke jeg ved hvordan jeg skal gøre det.
Avatar billede nerddk Nybegynder
26. september 2004 - 22:24 #14
OK. Her er mit bud, hvis jeg forstår hvad det er du mener:

Du laver en ny side med det navn, dit popup skal hedde (hvor din tekst skal stå) - der indsætter du:
---
<script language="JavaScript">
window.onclose = document.open("side.htm")
</script>
---
i dit <head> tag. (eksempel på hvordan det kunne se ud):

<head>
<meta name="generator" content="NotePad.exe">
(her skal det stå)
</head>

Så skriver du i din login side:

onload="java script:window.open('link.htm','','width=350,height=350,status')"

kopier og sæt det ind lige efter der hvor der står "<body " i din HTML. (så der kommer til at stå <body onload="java script:(koden)" (videre af hvad der skal stå (fx text="#000000" bgproperties="fixed"))>
Avatar billede nerddk Nybegynder
26. september 2004 - 22:34 #15
beklager ... sover vist... Det skulle være window.onunload istedet for window.onclose =S
Avatar billede nerddk Nybegynder
26. september 2004 - 22:41 #16
ok... Jeg er helt klart ikke i mit bedste "programmerings-hjørne" lige nu. =S

here's the deal:

Du laver din popup side, og i dens BODY tag skriver du onunload="java script:window.open('link.htm')" (ligesom du skulle i den anden med onload)

Og i den anden side (der hvor man logger ind) skriver du i dit BODY tag onload="java script:window.open('link.htm','','width=350,height=350,status')"

(width og height kan laves om, hvis du vil have en anden højde eller bredde) :-)
Avatar billede nerddk Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:41 #17
hallo..? =Oo