Avatar billede juvejogge Nybegynder
25. september 2004 - 10:50 Der er 6 kommentarer

Inkludering af .inc fil

Hey, jeg undskylder at jeg ikke har verdens største forstand på det PHP, men er der nogle venlige sjæle der kunne svare mig på om man kan inkludere en .inc fil i en .php side og hvordan?
Avatar billede ranglen Nybegynder
25. september 2004 - 10:54 #1
php er ligeglad med filendelsen

include 'fil.inc';

men phpfiler bør altid ende på php.. fil.inc.php

ellers kan den, hvis den ligger under dit wwwroot bibliotek, downloades
Avatar billede sukos Juniormester
25. september 2004 - 10:55 #2
include("fil.inc");

Men det er nu en go' ide at bruge php som filnavn, da den så altid vil blive parset som php, så evt. kode til mysql m.m. ikke vil blive vist i browseren,
Avatar billede sukos Juniormester
25. september 2004 - 10:55 #3
Nåh, enighed her! :O)
Avatar billede juvejogge Nybegynder
25. september 2004 - 11:02 #4
tak! hvordan giver jeg jer begge points?
Avatar billede sukos Juniormester
25. september 2004 - 11:05 #5
Det kan du når du har fået et svar. (marker navnet, og klik accepter)
Og det må jo være ranglen som skal svare, da han kom først! :O)
Avatar billede ranglen Nybegynder
14. december 2004 - 19:58 #6
ok