Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 08:35 Der er 11 kommentarer

Ingen lyd !

Hejsa...

Jeg har et problem, jeg har ingen lyd på min computer. Rimelig skod :(

Jeg har et Abit AA8 3rd-eye bundkort med onboard lyd, det er et Realtek lydkort.

Jeg har installeret Windows SP1 så jeg kunne få lyddriveren til at virke. Men når jeg så er færdig med installationen får jeg et popup window der siger at jeg skal "loade windows bus driver"!!

Hvad er det for en driver og hvor får jeg fat i den? Har søgt på microsoft's hjemmeside men uden held :(

Håber nogen af jer kan hjælpe mig

Mvh
Fishbrain
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 09:13 #1
Der fulgte en cd med bundkortet, der ligger alle drivere.
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
25. september 2004 - 09:38 #2
og hvis cdén er væk kan driveren hentes her:
http://www.abit-usa.com/products/mb/drivers.php?categories=1&model=202
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 10:08 #3
Dem har jeg skam installeret :(

Det er derfor det undre mig !!

Den kommer og siger at "Microsoft Driver Bus should be loaded in your system before installing Realtek HD Audio Driver!"
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 10:23 #4
Du har ikke indstalleret drivere til bundkortet-IDE driver osv.
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 10:26 #5
Nej det har du nok ret i, hvor finder jeg dem ? Inde på abits hjemmeside via lightdesigner's link?
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 10:27 #6
Har installeret de 3 nederste derinde fra, det var dem der lå på CD'en!!!
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 10:30 #7
Du skal indstallere shipset driver
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 10:47 #8
shipset ? Du mener vel chipset ikke ? Den har jeg installeret! :S
Har ingen anelse om hvad jeg gør forkert.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2004 - 10:50 #9
Gå i enhedshåndtering, se efter om der er udråbstegn
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 13:32 #10
Nej det er der ikke...
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 16:28 #11
Er der slet ikke nogen der har en anelse om det ? Jeg kunne godt bruge hjælp :(