Avatar billede fomse Nybegynder
24. september 2004 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg "Ret" side?

Jeg har følgende:

<html>
<head>
    <title>Prækvalifikation/konkurrence</title>
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">

<style type="text/css">
<!--
-->
</style><link rel="stylesheet" href="../lister.css">
</head>
<body>

<%

' conn objekt
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("../db.mdb")

sortering = Request.Querystring("sortering")
If sortering = "" then sortering = "aftaleDato Desc"

'udskift tabelnavn med navet på din tabel
strSQL = "Select * from liste1 Order By "& sortering &""
Set rs = conn.Execute(strSQL)
%>

<strong><font style="font-size: 12px;">Dette er liste 1</font></strong>
<br>
<a href="#" onClick="history.back(); return false;"onFocus="this.blur()">Tilbage</a><br>
<a href="visliste1slet.asp">Se slettede poster i liste 1</a><br>
<!--<a href="java script:window.print()">Print</a> DENNE VIRKER MEN PRINTER ALT PÅ SIDEN-->
<br>
<%
If rs.BOF Or rs.EOF Then
  response.write("Listen er desværre tom")
Else

response.write "<table cellspacing='0' cellpadding='0'>"
response.write "<tr>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=omr'>Område:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=byg'>Bygherre:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=hovedemne'>Hovedemne:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=emne'>Emne:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=ark'>Arkitekt:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=ent'>Entreprenør:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table' width='100'><strong><a href='visliste1.asp?sortering=aftaleDato'>Aftaledato:</a></strong></td>"
response.write "<td class='Table'>&nbsp;&nbsp;<strong>Slet</strong>&nbsp;&nbsp;</td><td class='Table'>&nbsp;&nbsp;<strong>Tilmeld</strong>&nbsp;&nbsp;</td><td class='Table'>&nbsp;&nbsp;<strong>Ret</strong>&nbsp;&nbsp;</td>"

response.write "</tr>"

  ' Så udskriver vi vores recordset udfra de ovenstående valgte kriterier
  Do While Not rs.EOF
%>

<tr>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("omr") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("byg") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("hovedemne") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("emne") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("ark") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("ent") %></td>
    <td class="Table" width="100"><%= rs("aftaleDato") %></td>
    <td class="Table" align="center"><a href=flyt.asp?flytID=<%= rs("id") %>>Ja</a></td>
    <td class="Table" align="center"><a href=tilmeldliste1Dato.asp?tilmeldID=<%= rs("id") %>>Ja</a></td>
    <td class="Table" align="center"><a href=retliste1.asp?retID=<%= rs("id") %>>Opdater</a></td>
</tr>

<%
  rs.MoveNext
  LOOP

  ' Luk databaseforbindelse
  end if
  RS.Close
  conn.Close
  Set conn = nothing
  Set strSQL = nothing
%>

</table>

</body>
</html>

Som du ser vil jeg gerne lave en rette-side ("><a href=retliste1.asp?retID=<%= rs("id") %>)
Har forsøgt følgende men kan ikke finde ud af det:-(

<%
IDrequest = Request.Querystring("retID")

Dim Conn
function OpenConn( DBName )

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ODBCpath = left(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), instrrev(request.servervariables("PATH_TRANSLATED"), "\"))
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & ODBCpath & DBName

end function

'navnet og evt. sti på din database
OpenConn("../db.mdb")

'Tjek om der skal gemmes i databasen
if Request.Servervariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

'Opdater databasen
SQL = "UPDATE liste1 SET (ID,omr,byg,hovedemne,emne,ark,ent,aftaleDato) = '"& Request.form(omr,"'","''") & "','"& Request.form(byg,"'","''") & "','"& Request.form(hovedemne,"'","''") & "','"& Request.form(emne,"'","''") & "','"& Request.form(ark,"'","''") & "','"& Request.form(ent,"'","''") & "','"& Request.form(aftaleDato,"'","''") & "') WHERE id = " & Request.Form("ID")
Conn.Execute (SQL)
end if

'Hendt fra databasnen:
ID = Request.QueryString("retID")
if ID = "" then ID = Request.Form("ID")

SQL = "SELECT * FROM liste1 WHERE ID = " & ID
Set rs = Conn.Execute(SQL)

'Lav formen
%>
<form method="post" action="">
<input type="hidden" name="ID" value="<%=ID%>">
<input type="text" name="omr" value="<%=rs("omr")%>"><br>
<input type="text" name="byg" value="<%=rs("byg")%>"><br>
<input type="text" name="hovedemne" value="<%=rs("hovedemne")%>"><br>
<input type="text" name="emne" value="<%=rs("emne")%>"><br>
<input type="text" name="ark" value="<%=rs("ark")%>"><br>
<input type="text" name="ent" value="<%=rs("ent")%>"><br>
<input type="text" name="aftaleDato" value="<%=rs("aftaleDato")%>"> (dd-mm-yyyy<br>
<input type="submit" name="Gem" value="Gem">
</form>

<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing

'udskift sideDuKomFra.asp med den side du kom fra
'Response.Redirect "visliste1.asp"

%>

Kan nogen hjælpe mig?

Fomse
Avatar billede vraa Nybegynder
24. september 2004 - 20:46 #1
Må man spørge hvad du får af fejlmeddelelse?
Avatar billede peikba Nybegynder
25. september 2004 - 19:55 #2
Du er nødt til at lægge en ret knap i slutningen af hver linie som det her:

response.write "<td><input type=""button"" value=""Ret"" onClick=location.href='/dk/ret.asp?id=" & rs("ID") & "';""></input></td>"

Ellers kender den jo ikke dit id

/Peik
Avatar billede fomse Nybegynder
30. september 2004 - 10:26 #3
Fik det rettet her:
http://www.eksperten.dk/spm/545343

Fomse:-)