Avatar billede thundergod Nybegynder
24. september 2004 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

No action instance for path /xx could be created

Jeg har lige lavet en ny Action class til min webapp der bruger Struts. Men når jeg bruger den, får jeg følgende fejl af Resin:

No action instance for path /DemoAction could be created

Jeg har gjort følgende:
- Oprettet java klassen "DemoAction.java", der arver fra org.apache.struts.action.Action
- Udfyldt execute(...) metoden, der returnerer forward der er sat til: "success_demo"
- Tilføjet følgende til struts-config.xml:
<action    path="/DemoAction"
        type="com.mycomp.actions.DemoAction">
  <forward name="success_demo"
          path="/show/demoview"
          redirect="false"/>
</action>
- Sørget for at der er adgang til alle de kompilerede filer.
- Genstartet resin
- Kaldt URL: "http://localhost/mywebapp/execute/DemoAction"

Jeg går ud fra at det ikke er Struts mappingen der er noget i vejen med, da jeg får en anden fejl hvis jeg ændrer i den tastede URL i browseren, f.eks. til:
"http://localhost/mywebapp/execute/DemoActiona"
Den anden fejl er:
"400 Invalid path /DemoActiona was requested"

Nogen idéer?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2004 - 13:12 #1
Ligger din DemoAction class fil under:  WEB-INF/classes/com/mycomp/actions/ ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2004 - 13:13 #2
Er com.mycomp.actions.DemoAction deploed og server restartet ?
Avatar billede thundergod Nybegynder
24. september 2004 - 13:16 #3
fsconsult: Ja den ligger og hygger sig.. :-)
arne_v? Hvordan kan jeg se om den er deployed?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. september 2004 - 13:27 #4
din URL burde iøvrigt være:  http://localhost/mywebapp/execute/DemoAction.do  (Struts benytter standard .do, medmindre du har ændret det).
Avatar billede thundergod Nybegynder
24. september 2004 - 13:51 #5
fsconsult: Jeg benytter ikke extension mapping, så derfor ingen .do
arne_v: Har du et forslag til hvordan jeg kan se om den er deployed?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2004 - 14:04 #6
Er class/jar filen der og for jar filens vedkommen er serveren genstartet
efter den sidste er kopieret over.
Avatar billede thundergod Nybegynder
24. september 2004 - 14:24 #7
Class filen er der, og resin genstartet..
Er der nogen specielle regler jeg skal overholde i en Action class?
Påkrævede metoder der ikke er specificeret i org.apache.struts.action.Action?
Jeg bruger Resin 3.0.8..
Avatar billede thundergod Nybegynder
24. september 2004 - 14:46 #8
Spørgsmål lukket!!
Løsning: Cut&paste af pakkenavn og klassenavn i struts-config.xml.
Voo-doo :-)
Tak for hjælpen, men det var altså bare en dum lille stavefejl..