Avatar billede grummah Nybegynder
24. september 2004 - 12:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål angåede en nykøbt SATA disk

Hej, jeg har købt en Seagate Barracuda 7200 RPM, 120 gb HD, og den VIL bare ikke virke.. jeg har prøvet alt muligt, inklusiv partition magic, og tjekke i bios, skifte SATA port osv. Når jeg starter min maskine op, kan jeg høre at harddisken "starter".

Hvad kan der være i vejen?

//GrummAh
Avatar billede jan_h Nybegynder
24. september 2004 - 12:45 #1
Tjek om onboard sata controller er enabled i bios.
Avatar billede grummah Nybegynder
24. september 2004 - 12:49 #2
ja det var jeg ved at tjekke.. men jeg kunne simpelthen ikke finde det i bios :-(
Mit bundkort er et Soltek VIA PT880 med "standard" bios driver
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2004 - 12:58 #3
Prøv at downloade VIA VT8237 RAID driveren herfra og læg den på en diskette som der skrives:
http://www.soltek-computer.de/

Boot så på din windows xp cdrom og tryk F6 med det samme installationen starter. Så spørger den dig om du vil loade en driver og du loader så driveren fra disketten. Så burde installationen kunne se din SATA harddisk.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2004 - 12:59 #4
Hmm.. linket til soltek blev vist ikek helt godt så her er det direkte link til driveren: http://217.160.208.211/soltek/download_file/Driver/via/raid/VIA8237Raid(202).zip
Avatar billede grummah Nybegynder
24. september 2004 - 13:31 #5
tak for hjælpen tonny :) fandt ud af at jeg manglede at installere SATA raid driveren :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2004 - 13:34 #6
Velbekomme. Her kommer så et svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. september 2004 - 13:36 #7
Takker for point :)