Avatar billede sondermark Nybegynder
24. september 2004 - 10:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

OLE Object - path

Hej

Jeg har en database med nogle Excel/Word OLE objects.
Excel/word dokumenterne er blevet flytte til en anden server, så nu virker linkene ikke. Er der ingen steder, hvor man kan se selve stien hvortil linket peger??? og så evt tilrette det med en agent så jeg ikke skal indsætte alle linkene påny.

Mvh

Sondermark
Avatar billede notes2c Nybegynder
24. september 2004 - 11:00 #1
Jeg forstår ikke lige. De OLE objekter som jeg prøver at danne, der ligge hele excel/word objeket på dokumentet og har sluppet ref. dvs ingen tilknytning til servere.

Kan du beskrive hvorledes dine OLE objekter er skabt i databasen
Avatar billede sondermark Nybegynder
24. september 2004 - 11:23 #2
OLE Objekterne er i sin tid blevet oprettet med Create - Object - Object from a file...... display as icon...
Nu ligger filerne/dokumenterne ikke placeret det samme sted mere, så linkene virker ikke, da den åbenbart peger på den gamle path.

Spørgsmålet er så, hvor jeg denne parth linket peger til og hvordan kan jeg rette den med en agent til den nye path.
Avatar billede notes2c Nybegynder
24. september 2004 - 13:22 #3
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre med rent LS

Lavede lige et lille forsøg

Sub Click(Source As Button)
    Dim ws As New NotesUIWorkspace
    Dim doc As NotesDocument
    Set doc = ws.CurrentDocument.Document
    Dim rtitem As Variant
    Dim object As NotesEmbeddedObject
    Dim handle As Variant
    Set rtitem = doc.GetFirstItem( "Body" )
    If ( rtitem.Type = RICHTEXT ) Then
        Set object = rtitem.GetEmbeddedObject( "Microsoft Word-dokument" )
        If Not ( object Is Nothing ) Then
            Set handle = object.Activate( True )
        End If
End Sub

Og på de objekter som er linked og hvor filen mangler fejler funktionen object.Activate( True ), hvilget giver en null handle, hvilket igen betyder at jeg ikke kan ændre/læse på objektet.

Måske er der mulighed for at gå via C-API'et for at få informationen ud/rettet.
Avatar billede notes2c Nybegynder
24. september 2004 - 13:23 #4
ikke hvilget men hvilket
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
26. september 2004 - 12:25 #5
Det her er jo et udfordrende spørgsmål. Jeg har nu forsøgt at se om man kan få noget at vide om objectet via:
1) se på en handle til object i debuggeren
2) eksporteret dokumentet som xml
3) vha Notes Peek

Ingen steder kan jeg se en klar reference til filen i Notes.

Nu kan det jo ikke være tilfældet at Notes ikke ved hvor filen er..... Men med mindre andre kommer op med noget, kunne du måske løse det på nedenstående vis.

Kan du udfra filnavnene se hvilket notes-dokument dine word og excel filer hører til?

Ellers:

Flyt filerne tilbage igen.

Lad en agent:
- Flytte filerne til deres nye placering, ved at gemme det der står i notes-dokumentet på den nye placering.
- Slet så objectet i notes-dokumentet.
- Opret objecterne på ny udfra filerne i den nye placering.

Men det kunne nu være sjovere at kunne ændre data om placeringen.
Avatar billede notes2c Nybegynder
26. september 2004 - 12:38 #6
Jeg kan godt se stien via notespeek.

Hvis filerne flyttes tilbage, ville det være mere oplagt at fjerne OLE Objectet og istedet lave action til at åbne dokumentet eks via.
@Command([EXECUTE]; "F:\Sti\Dokument.doc"), det vil gøre fremtidig vedl. nemmere.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
27. september 2004 - 00:46 #7
Under hvilket punkt i NotesPeek?

jeg kan se at der står nogle path oplysninger gemt væk i $file; men det står jo ikke ligefrem i klarsprog.
Avatar billede notes2c Nybegynder
27. september 2004 - 12:23 #8
Det er dem i $file jeg mener, problemet er bare der ikke sådan umidlbart er nogle håndtag til path.

Og hvis så filen ikke eksistere længere, er der ingen mulighed for at få et håndtag til objektet.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. september 2004 - 09:52 #9
Det her spørgsmål irriterer mig. Jeg har nu rodet med det, og kan ikke komme tættere på en løsning.

Havde tilmed den oplevelse at jeg flyttet mit word dokument til en anden mappe, og alligevel duede linket >:-|

Dejligt med nogle udfordrende spørgsmål i dette forum; men dette er for frustrerende.
Avatar billede sondermark Nybegynder
28. september 2004 - 10:21 #10
OK
Tak for hjælpen alligevel. Jeg har heller ikke fundet den vise sten :-(

Mvh
Sondermark
Avatar billede notes2c Nybegynder
29. september 2004 - 19:14 #11
pr0gm4n >> Hvis kan flytte filen og stadig åbne filen så er det et embedded objekt du har og ikke linked.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
30. september 2004 - 09:51 #12
notes2c >> Det troede jeg også; men hvis jeg retter i filen på disk (også mens Notes er lukket) så kan jeg se rettelsen  igennem Notes efterfølgende. Så det må være et linked object.

Jeg ved det lyder underligt, og jeg er også mest tilbøjelig til at tro, at der er noget, der spillede mig et puds.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. november 2005 - 13:38 #13
Hej nickey, du har farlig mange Notes-Domino spørgsmål stående åben. Er  det stadig et problem? Linkede OLE-objekter kan man faktisk godt syre direkte fra Menu->Edit-> og så Links tror jeg nok ....
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. november 2005 - 13:44 #14
Hej

Jeg ved det godt, men jeg kan ikke lukke dem???
Avatar billede jogii Nybegynder
23. november 2005 - 13:50 #15
hvad med at give point? Hvis ingen har oprettet et svar, så beder man de deltagere, som kom med (næsten) brugbare løsninger, om at oprette et svar istedetfor en kommentar. Så kan man tildele point blandt dem som har svaret. Det er en meget pæn og respektfuld måde at håndtere det på, selvom man måske ikke fik løst sit problem. Men dem som har svaret eller kommenteret har faktisk brugt en hel del tid på at sætte sig ind i problemstillingen og måske brugt tid på at lave en test-opsætning eller endda at producere noget værdifuld kode ... det plejer at give  respekt at give point, selvom man ikke fik løst problemet, men det kan jo være at der så er nogen der "gider" løse dit næste problem ...
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. november 2005 - 13:55 #16
Det er sandelig ikke fordi jeg ikke vil give point - tværtimod sætter jeg stor pris på alles hjælp og gør gerne gengæld. Jeg var bare ikke lige klar over det med svar - sorry
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. november 2005 - 14:01 #17
notes2c - Sender du lige et svar så du kan få dine point :-)
Avatar billede notes2c Nybegynder
24. november 2005 - 09:06 #18
Håber det kom til at virke for dig