Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
23. september 2004 - 21:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

brug af skrifttyper i OS X Panther..

Hej.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Powerbook 12", som er fantastisk, men jeg har dog mine problemer med at "omvende" mig selv til, at bruge mac i stedet for PC.

Bl.a. Word, som jeg gør stor brug af, er på ingen måder det samme. For det første har jeg vendet mig til at bruge den danske version, hvorimod det kun er den engelske der kan skaffes til OS X :-( Bittert! (så vidt jeg ved)

Men mit egentlige problem ligger i, at jeg i forbindelse med installeringen af indesign, fik en masse skrifttyper med til dette program. Jeg kan sagtens uden problemer bruge skrifttyperne i indesign, men når jeg skifter til word, vises der ikke tilnærmelsesvis nær så mange - hvorfor?

Jeg troede ellers at skrifttyper var noget der blev installeret generelt på mac'en igennem skriftbogen. Og så kunne man ellers bruge dem til hver og et program.

Men det virker til, at mange skrifttyper som findes i mit indesign program, ikke kan eller vil vises i word?

Nogen der har en ide til hvorfor?
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. september 2004 - 22:59 #1
Hvilken version af Word bruger du? Den sidste nye, eller er det en der kører i Classic mode?
Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
24. september 2004 - 00:03 #2
Hvad er classic mode?

Jeg har Office 2004 til mac.. :)
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2004 - 00:17 #3
Kan du give et eksempel på en skriftstype, der ikke kommer frem i word, men i indesign?
Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
28. september 2004 - 14:59 #4
Egonspock: F.eks. Myriad pro..
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2004 - 19:26 #5
Svaret er at Adobe er da nogle underlige nogle ;-)
Hvis du søger din harddisk igennem efter f. eks. Myriad Pro vil du sikkert finde den i /Bibliotek/Application Support/Adobe/fonts. Hvis du så tager den, eller dem du gerne vil have og kopierer den og smider kopien ind i hjem/bibliotek/fonts, vil du kunne bruge den i Word. Du skal huske at genstarte Word inden du får lov. Myriad Pro er da i øvrigt meget pæn :-) Sig til, hvis jeg ikke forklarer det godt nok her.
Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
28. september 2004 - 22:13 #6
super tak for hjælpen. Du har lige fået pointene..

Ja Myriad Pro er rigtig pæn, den slår Times Shitty roman med flere længder :-) Og samtidig vises den pænere på en mac kontra PC ..