Avatar billede t42 Nybegynder
23. september 2004 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversætte fra asp til php

er der nogen der kan oversætte nedenstående fra asp til php - jeg kan ikke selv:(

'MemberID er brugerens id (altså login-id'et)

strSQL="select M_NAME, M_FIRSTNAME, M_LASTNAME, M_EMAIL, M_SEX, M_AGE FROM FORUM_MEMBERS WHERE MEMBER_ID = " & MemberID
set rs = dataConn.execute(strSQL)

if not rs.EOF then
  strMemberID = memberID

  strEmail = rs("M_EMAIL")

  strNick = rs("M_NAME")

  strName = rs("M_FIRSTNAME") & " " & rs("M_LASTNAME")

  if not rs("M_SEX") = "" then
  if rs("M_SEX") = "Mand" then
    strSex = "m"
  else
    strSex = "f"
  end if

  strAge = rs("M_AGE")

end if
rs.close
'husk også at lukke db-conn

response.redirect "http://www.selvet.dk/chat/commonGateway.asp?channelID=" & trim(Request.QueryString("channelID")) & "&foreignChannelID=" & trim(Request.QueryString("foreignChannelID")) & "&memberID=" & strMemberID & "&nick=" & server.urlencode(strNick) & "&email=" & server.urlencode(strEmail) & "&name=" & server.urlencode(strName) & "&sex=" & strSex & "&age=" & strAge
Avatar billede stefmeister Nybegynder
24. september 2004 - 00:07 #1
er ikke sikker, men noget i stil med, er ikke særlig god i ASP:

<?
$con = mysql_connect( "localhost", "BRUGERNAVN", "KODEORD" );
mysql_select_db( "DATABASE" );

$sql = "M_NAME, M_FIRSTNAME, M_LASTNAME, M_EMAIL, M_SEX, M_AGE FROM FORUM_MEMBERS WHERE MEMBER_ID = $MemberID";
$qh = mysql_query( $sql ) or die( "Unable to connect to SQL server" );
$row = mysql_fetch_assoc( $qh );
while ( $row = mysql_fetch_assoc( $qh ) ) {

if(!$row[EOF]) {                  //Hvad er rs.EOF ???
$MemberID = memberID;
$Email = $row[M_EMAIL];
$Nick = $row[M_NAME];
$Name = $row[M_FIRSTNAME]." ".$row[M_LASTNAME];

if(!$row[M_SEX] == "") {
if($row[M_SEX] == "Mand") {
  $Sex = "m";
} else {
  $Sex = "f"
}
$Age = $row[M_AGE];
}
mysql_close($con);

header("location: http://www.selvet.dk/chat/commonGateway.asp?channelID=");
?>

Resten er jeg sku lidt usikker på...
Avatar billede t42 Nybegynder
24. september 2004 - 20:53 #2
øv - er der nogen der kan klare resten?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 02:17 #3
I asp er rs.eof nok en værdi, der bliver sand, når der ikke er flere data at hente fra forespørgslen. Det plejer man at løse på en anden måde i PHP.

Det er ikke klart hvorfra memberID skal komme, men mon ikke den er i $_REQUEST['memberID']

<?

$con = mysql_connect( "localhost", "BRUGERNAVN", "KODEORD" );
mysql_select_db( "DATABASE" );

$memberID=$_REQUEST['memberID'];

$sql = "M_NAME, M_FIRSTNAME, M_LASTNAME, M_EMAIL, M_SEX, M_AGE FROM FORUM_MEMBERS WHERE MEMBER_ID = $memberID";
$qh = mysql_query( $sql ) or die( "Unable to connect to SQL server" );
if ($row = mysql_fetch_assoc( $qh )){
  $email = $row['M_EMAIL'];
  $nick = $row['M_NAME'];
  $name = $row['M_FIRSTNAME']." ".$row['M_LASTNAME'];

  if(!empty($row['M_SEX'])) {
    if($row['M_SEX'] == "Mand") {
      $sex = "m";
    } else {
      $sex = "f"
    }

  $age = $row['M_AGE'];

  $nyside="http://www.selvet.dk/chat/commonGateway.asp?channelID=" . trim($_REQUEST['channelID']);
  $nyside.="&foreignChannelID=" . trim($_REQUEST['foreignChannelID']);
  $nyside.="&memberID=" . $memberID;
  $nyside.="&nick=" . urlencode($nick);
  $nyside.="&email=" . urlencode($email);
  $nyside.="&name=" . urlencode($name);
  $nyside.="&sex=" . $sex;
  $nyside.="&age=" . $age;
} else {
  // Der var ikke nogen passende rækker i databasen. Ret eventuelt til at pege på login-side.
  $nyside="http://www.selvet.dk/";
}

mysql_close($con);

header("location: $nyside");
?>