Avatar billede mosmensk Nybegynder
23. september 2004 - 20:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

display:none i IE 6.0

Hejsa.

Jeg ønsker at gemme H1 tag'et på mit site.

Derfor har jeg tilføjet koden i mit stylesheet:
H1 {display:none;}

H1 tag'et bliver osse fint skjult med browseren FireFox 1.0, men det er synligt i Internet explorer 6.0.

Hjælp :)

P.S H1{visibility:hidden;} virker heller ikke
Avatar billede korup Nybegynder
23. september 2004 - 20:39 #1
Hmm, jeg har lige prøvet denne kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style>H1 {display:none;}
</style>
</head>

<body>
<h1>TEST</h1>
<h2>test2</h2>

</body>
</html>

den er fint skjult i IE6.0 ?

/korup
Avatar billede mosmensk Nybegynder
23. september 2004 - 20:57 #2
hej...jo det virker.

mit problem ligger i at det skal virke i sammenhæng med cms'et www.cmsimple.dk, hvor hele koden ligger i java-script. men tak alligevel. smid et svar.
Avatar billede korup Nybegynder
23. september 2004 - 21:13 #3
SVAR

/korup
Avatar billede olebole Juniormester
24. september 2004 - 18:46 #4
<ole>

Da der specielt er tale om at få koden til at fungere i IE, er det nok en god idé at skrive en DTD, som IE kan bruge til noget fornuftigt. Skriv i stedet:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Udelader du URL'en i DTD'en, kan IE ikke tolke CSS korrekt og viser derfor siden forkert  ;o)

/mvh
</bole>