Avatar billede medjeti Nybegynder
04. marts 2001 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GetCursorPos()

Hej

Jeg har et problem med at kalde GetCursorPos-funktionen... Nedenstående eksempel er fra MSDN, så jeg går udfra at syntaks osv. er iorden...

---
Type POINTAPI \' This holds the logical cursor information
      x As Integer
      y As Integer
  End Type

  Public Declare Function GetCursorPos Lib \"user32\" Alias \"GetCursorPos\" (lpPoint As POINTAPI) As Long (lpPoint As POINTAPI)

Sub Timer1_Timer ()
      Dim rect As POINTAPI
      \' Get the current mouse cursor coordinates:
      Call GetCursorPos(rect)
      FORM1.Cls
      \' Print out current position on the form:
      Print \"Current X = \" & rect.x
      Print \"Current Y = \" & rect.y
  End Sub
---

Problemet er, at når jeg kalder Timeren går programmet ned med et kæmpe brag (... Hukommelsen kunne ikke \"read\"). Jeg har testet på en anden maskine, der gik den også ned, denne gang med en Ulovlig handling. (Begge maskiner Win2000).

Er der noget galt med koden, eller hvor dælen ligger fejlen?
Avatar billede timit Nybegynder
04. marts 2001 - 21:02 #1
Dim rect As POINTAPI

hvad bliver der af den hukomelse den bruger ?
Avatar billede sjh Nybegynder
04. marts 2001 - 21:16 #2
Prøv sådan, HUSK en Timer

\'---------------------------------- Module1 ----------------------------------
Type POINTAPI
    x As Long
    y As Long
End Type

Declare Function GetCursorPos Lib \"user32\" (lpPoint As POINTAPI) As Long
Dim Point As POINTAPI

Function GetCursorX()
    GetCursorPos Point
    GetCursorX = Point.x
End Function

Function GetCursorY()
    GetCursorPos Point
    GetCursorY = Point.y
End Function
\'---------------------------------- Module1 ----------------------------------

\'----------------------------------- Form1 -----------------------------------
Private Sub Form_Load()
Timer1.Interval = 1
Me.AutoRedraw = True
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
Me.Cls
Print \"Current X = \" & GetCursorX()
Print \"Current Y = \" & GetCursorY()
End Sub
\'----------------------------------- Form1 -----------------------------------
Avatar billede medjeti Nybegynder
05. marts 2001 - 00:15 #3
Alrighty, jeg fik det fikset så den ikke går ned længere... (Stadig ikke sikker på hvor fejlen var).
Anyways, tak for hjælpen...