Avatar billede sondermark Nybegynder
23. september 2004 - 14:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Rich text in view - once more

Hej

Som "Notes2c" skrev, at:

Det du kan gøre, er at have et skjult beregnet felt på formen som benytter funktionen @abstract på dit rich text felt og det felt kan du så vise i din oversigt"

Virker OK, men hvordan får jeg opdateret alle dokumenter på én gang??? ellers skal alle dokumenter i edit mode gemmes igen én efter én.

Jeg prøvede at lave en agent:

@Command([EditDocument];"1");
@Command([FileSave]);
@Command([CloseWindow]);

Men den kan kun køre for et enkelt dokument. Kommer med fejl meddelelse "Vælg runtime target - none"

På forhånd tak

Mvh

Susanne
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 14:21 #1
Lav en lotusscript agent som løber alle dokumenter igennem der skal rettes, som kalder funktionen ComputeWithForm og gem derefter dokumentet.
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 14:26 #2
Eller en formula agent som går på markeret dokumenter, med denne kode

FIELD BodyText := @Abstract([Rule1]; 64000; ""; "Body");

Hus og erstat BodyText og Body med dine felter
Avatar billede jogii Nybegynder
23. september 2004 - 14:57 #3
@Command kan kun anvendes når scopet er "None" (dvs kun det "ene aktive" dokument i oversigten)
Avatar billede jogii Nybegynder
23. september 2004 - 14:58 #4
@Text(Body) burde ifølge hjælpen virke.
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 15:22 #5
Ja, men det afgørende er hvad der skal konverteres og hvormeget. For hvis man kun vil vil have de første 200 karaktere, så er det kun abstract som kan klare den.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. september 2004 - 15:53 #6
@Left(@Text(Body);200) burde kunne klare den.
Jeg er ikke helt med på siden hvornår man har kunnet @Text(RichText). Jeg kan huske at jeg mange gange har skullet bruge @Abstract før, så det må næsten være i version 6 at det er blevet muligt.
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 15:58 #7
Jeg må indrømme jeg viste heller ikke @text kunne bruges, men man bliver jo heldigvis klogere.
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. september 2004 - 16:54 #8
Hej igen

Jeg synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke. MIt Rich text felt hedder CAR.

Jeg har prøvet at indsætte
@Left(@Text(CAR);200)i feltet CAR på formen - virker ikke

Jeg har desuden prøvet at indsætte formlen @Left(@Text(CAR);200) i kolonnen på viewet, men virker heller ikke.

Det eneste der virker er: Når jeg bruger @ABSTRACT. Åbner dokumentet i edit mode og gemmer det igen. Så kommer indholdet med i viewet, men det er jo ikke så smart at skulle editere flere hundrede dokumenter.

Gør jeg noget forkert???

Mvh

Susanne
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 17:04 #9
Ja. Du har ikke lavet den agent som jeg nævnte kl 14:26:02. Jeg ved ikke hvad dit tekstfelt hedder så jeg kalder det CAR_Text

Lave en agent med koden
FIELD CAR_Text := @Abstract([Rule1]; 200; ""; "CAR")

Gå til en oversigt og marker de dokumenter som skal rette (så de alle har et flueben)

Kør agenten. Og dine dokumenter skulle være rettet.
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. september 2004 - 18:05 #10
Hej

Her er præcist hvad jeg har:

Mit text felt hedder T_CAR2TXT og er computed med formlen @Abstract([TryFit]; 3000; "";CAR)
Mit Rich text felt hedder CAR og editable.

Jeg har lavet en agent, som indeholder følgende formel:

FIELD T_CAR2TXT := @Abstract([Rule1]; 200; ""; "CAR")

MEN der kommer desværre stadig ingenting med i view'et

Mvh

Susanne
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 19:13 #11
Underligt, det skal virke. Du bør rette agenten så den matcher din form, så agenten skal også hedde.

FIELD T_CAR2TXT := @Abstract([TryFit]; 3000; ""; "CAR")

Husk det er vigtig at rich text feltet er i gåseøjne.

Virker det, hvis du kun kører agenten på det dokument du står på.
Avatar billede sondermark Nybegynder
23. september 2004 - 19:34 #12
Hej igen

Jeg har rettet agenten så den passer til formen og CAR feltet står i "", men agenten virker hverken ved ét eller flere markerede dokumenter :-( Underligt

Mvh

Susanne
Avatar billede jogii Nybegynder
23. september 2004 - 20:36 #13
Mærkeligt. Jeg har lavet en "Run on Selected" agent med følgende kode:

FIELD Body_Text := @Text(Body);
SELECT @All

Den virker perfekt.
Jeg kører 6.5.2

Her er noget fra hjælpen:
@Text

Example
Converts any value to a text string.
Syntax
@Text( value ; format­string )
Parameters
value
Number, time-date, rich text, or text. The value you want to convert to text.
Note  Conversion of rich text is new with Release 6.

Jeg ved dog ikke om @Left( ) ikke vil køre på resultatet af @Text(RT).

Du kan ikke vise @Text(RT) i oversigter fordi RT-felter har summary-flaget fjernet og derfor ikke er tilgængelige ved beregninger af oversigter.
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 20:55 #14
Hej

Du må gøre et eller andet galt (har du sat agenten til modify document).
Jeg tog lige kode og lagde ind i mailfil som en formula agent (CarTest) med følgende rettelse:

FIELD T_CAR2TXT := @Abstract([TryFit]; 3000; ""; "Body")

Herefter stillede jeg mig i indbakken og markerede et dokument, gik til menuen Handinger/Action og udførte agenten CarTest og nu har et felt T_CAR2TXT med indhold fra Body.

Du kunne prøve at ændre feltet T_CAR2TXT fra beregnet til almindelig redigerings felt mens du udføre agenten.
Avatar billede notes2c Nybegynder
23. september 2004 - 20:57 #15
Hvilken version af Notes bruger du?
Avatar billede sondermark Nybegynder
24. september 2004 - 08:00 #16
Hejsa

Du har ret :-) Agenten stod ikke til modify document. Så nu virker det - dejligt.

Tusind tak for din tålmodighed samt indsats.

Mvh

Susanne
Avatar billede jogii Nybegynder
24. september 2004 - 08:26 #17
Hvilken version kører du?
Avatar billede notes2c Nybegynder
24. september 2004 - 08:28 #18
fint