Avatar billede clausthomsen Nybegynder
23. september 2004 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

syntax fejl i sætning

Hej for følgende fejl, hvad er den rigtig syntax??

Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/betaling/ok.asp, line 29

sql = "update order set betalt = 1, interpayordreid =" & request('orderid') & " where"' & request('sessionid') & '" = order.orderID"
-----------------------------------------------------------------^
mvh
CT
Avatar billede overchord Nybegynder
23. september 2004 - 13:59 #1
skal din where saetning ikke vaere den anden vej rundt?

" where order.OrderID = " & request('sessioid')
Avatar billede clausthomsen Nybegynder
23. september 2004 - 14:08 #2
HEj

det er det samme, fejlen kommer ved request('orderid') som en syntax fejl ved første '

så der må mangle et eller andet en ' eller " men kan ikke se hvor

mvh
CT
Avatar billede overchord Nybegynder
23. september 2004 - 14:23 #3
ok du har nok bedre chance ved at still spm i ASP kategorien er paa E, men har du evt proevet med request("orderid")?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. september 2004 - 15:04 #4
"update order set betalt = 1, interpayordreid = " & request('orderid') & " where orderID = " & request('sessionid')

Det burde virke hvis både orderid og sessionid er talværdier - ellers må det være

"update order set betalt = 1, interpayordreid = '" & request('orderid') & "' where orderID = '" & request('sessionid') & "'"
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. september 2004 - 02:34 #5
Du burde nemt kunne se fejlen, hvis du f.eks. skriver MsgBox sql efter sætningen, og så kører.