Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 09:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

xml og flash encoding problem

Hej!
jeg er rendt ind i et møgirriterende problem. Jeg henter en XML fil ind i flash, og det hele kører fint, undtagen at æøå'erne forsvinder. Jeg har prøvet at gemme det med mere eller mindre alle encodings. Hvad gør jeg galt?
1000 tak!
Gala
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2004 - 10:01 #1
start din xml med :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:02 #2
har prøvet, virker ikke.... Jeg smutter den start ind og gemmer den i utf-8 i notepad. Er det helt forkert? (og tak til allestedsnærværende dig, bortset fra det)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2004 - 10:04 #3
Du kan også gemme det som utf_8 i notepad - det virker også, men det kræver du har Windows XP
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:05 #4
det har jeg også, og har også prøvet det, det virker ikke... Andre gode ideer?
Avatar billede kalleballe Nybegynder
23. september 2004 - 10:09 #5
Har du prøvet med

System.useCodePage = true

i frame 1?
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:11 #6
det har jeg også prøvet - også i kombination med alle mulige encodings!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2004 - 10:12 #7
Hvordan ser din XML ud?
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:13 #8
hvordan sender jeg den til dig? Du kan sende mig en mail adresse på chouiskaia@hotmail.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2004 - 10:16 #9
Du kan da bare poste den her
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:17 #10
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE quiz [
    <!ELEMENT quiz (title, items)>
    <!ELEMENT title (#PCDATA)>
    <!ELEMENT items (item)+>
    <!ELEMENT item (question, info, yesinfo, noinfo, answer, answer+)>
    <!ELEMENT question (#PCDATA)>
    <!ELEMENT info (#PCDATA)>
    <!ELEMENT yesinfo (#PCDATA)>
    <!ELEMENT noinfo (#PCDATA)>
    <!ELEMENT answer (#PCDATA)>
    <!ATTLIST answer correct (y) #IMPLIED>
]>

Det er i hvert fald starten
Avatar billede barklund Nybegynder
23. september 2004 - 10:17 #11
Du skal ikke bruge useCodepage, når du bruger UTF8. Enten eller.
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:17 #12
<item>
            <question>What does "html" stands for</question>
            <info>info1</info>
            <yesinfo>yesinfo1</yesinfo>
            <noinfo>noinfo1</noinfo>
            <answer  correct="y">Hypertext Markup Language</answer>
            <answer>Hyper Tool Marker Language</answer>
            <answer>Hypertranslation Micro Language</answer>
        </item>

og et eksempel på resten
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:18 #13
barklund> har også prøvet uden! *tud*
Avatar billede barklund Nybegynder
23. september 2004 - 10:24 #14
Der er da ingen æøå?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2004 - 10:24 #15
- er du sikker på at den font du anvender indeholder æøå ??
- og har du embeded dem?
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:24 #16
argh
<item>
            <question>Hvad arbejder Amnesty International med?</question>
            <info>Amnesty International er en verdensomspændende (som findes i hele verden) organisation, som arbejder for at, erklæringen om menneskerettigheder skal gælde for alle mennesker. Det vil sige at de kæmper for at alle mennesker i verden skal have lige rettigheder. For eksempel retten til liv eller retten til at sige sin mening.</info>
            <yesinfo>yesinfo1</yesinfo>
            <noinfo>noinfo1</noinfo>
            <answer correct="y">Menneskerettigheder</answer>
            <answer>Dyrenes rettigheder</answer>
            <answer>Nødhjælp</answer>
        </item>
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 10:25 #17
diktator> jeg bruger arial, den burde kunne
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 11:15 #18
nikolajdu>> er du ikke sød at sige om det virker for dig eller ej?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2004 - 11:22 #19
det virker ligeså meget for mig som for de andre. Vi har jo stort set listet de problemer der "normalt" vil være.
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 11:38 #20
vil det så sige at der heller ikke er noget æøå for dig? eller virker det rent faktisk?
Avatar billede gala Nybegynder
23. september 2004 - 11:39 #21
kan det for resten være noget med den version af flash jeg bruger? det er mx 2004 pro
Avatar billede gala Nybegynder
24. september 2004 - 08:31 #22
lukker